Mimmi_Babiana

Trådstartare
Vår shettis misstänks ha ppid och ems och ska provtas för detta efter nyår. Har ingen erfarenhet av sjukdomen men veterinären misstänkte det pga fettdepåer samt att hon satt lång tjock päls och svettas mer än vanligt. Någon som har erfarenhet kring medicinering av detta samt vad kostanderna för medicin brukar landa på? Har henne i Agria men har inte hunnit kolla närmare om vad dom ersätter. Hon är född 99 så kanske att de finns någon åldersgräns för hur mycket som ersätts?
 
Vår shettis misstänks ha ppid och ems och ska provtas för detta efter nyår. Har ingen erfarenhet av sjukdomen men veterinären misstänkte det pga fettdepåer samt att hon satt lång tjock päls och svettas mer än vanligt. Någon som har erfarenhet kring medicinering av detta samt vad kostanderna för medicin brukar landa på? Har henne i Agria men har inte hunnit kolla närmare om vad dom ersätter. Hon är född 99 så kanske att de finns någon åldersgräns för hur mycket som ersätts?
Vad menar du ska ersättas? Det är en livslång medicinering.
 

Liknande trådar

Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 339
Hästvård Hoppas någon orkar läsa denna lite omständliga fråga/fundering: Har ett halvblod född -99 som i augusti 2014 diagnosticerades med EMS...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 840
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Igen en tråd av mig (hoppas att ni lyckas att läsa min dåligt svenska) Jag behöver lite creativ råd, för just nu bli jag galen när...
Svar
0
· Visningar
760
Senast: alexvb
·
C
Hästvård Fakta & Myter Strassermetoden Med anledning av alla felaktiga påståenden och märkliga myter som florerar kring strassermetoden, inte...
2 3
Svar
53
· Visningar
8 745
Senast: LFreddy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp