Praktikanter och lÖner

Sv: Praktikanter och lÖner

men det är inte h*n som ska betala in det utan du enligt lag.

Jag är inte sur, jag förstår bara inte varför man inte vet sådant?


Varför ska man beskatta något när man inte har någon inkomst förstår inte jag. Han borde isf ha talat om det för mig. Jag är varken den första eller sista som praktiserar där..

Tala om för mig var man får reda på det, så gör jag det gladeligen. Anledningen till att jag slänger ut sådana här trådar är givetvis för att jag inte kan hitta den informationen jag söker och vill få hjälp med det.
 
Sv: Praktikanter och lÖner

därför att det inte är hans ansvar utan ditt. Du är skyldig att göra det, påföljden blir böter eller fängelse.

Eftersom det är en förmån du får, så ska du skatta för det.

Jag har sagt det innan, ring skattemyndigheten och säg att du får kost,logi, stallplats osv och fråga om förmånsbeskattning. Då hjälper de dig med allt sånt.
 
Sv: Praktikanter och lÖner

Fast man måste ju komma över en viss minimiinkomst per år för att behöva skatta över huvud taget, och de där förmånerna kommer knappast att ens gå upp till det beloppet.

Dessutom finns det ju en gråzon som jag, hör och häpna, tycker man faktiskt bör utnyttja i detta fall. Man behöver ju faktiskt inte ta upp varenda gång man blir bjuden på lunch i deklarationen, och ingen lär knappast komma och kolla hur många köttbullar som går åt.

Tycker oxå det är synd att arbetsförmedlingen inte betalar ut något praktikbidrag när folk måste ha praktik för utbildning! Skönt att TS i alla fall hamnat hos vad det låter som en vettig praktikvärd som trots allt bjuder på mat o husrum till henne och hästen, samt fria träningar och att det verkar vara vettigt reglerade tider.
 
Senast ändrad:
Sv: Praktikanter och lÖner

Fast man måste ju komma över en viss minimiinkomst per år för att behöva skatta över huvud taget, och de där förmånerna kommer knappast att ens gå upp till det beloppet.

Dessutom finns det ju en gråzon som jag, hör och häpna, tycker man faktiskt bör utnyttja i detta fall. Man behöver ju faktiskt inte ta upp varenda gång man blir bjuden på lunch i deklarationen, och ingen lär knappast komma och kolla hur många köttbullar som går åt.

Tycker oxå det är synd att arbetsförmedlingen inte betalar ut något praktikbidrag när folk måste ha praktik för utbildning! Skönt att TS i alla fall hamnat hos vad det låter som en vettig praktikvärd som trots allt bjuder på mat o husrum till henne och hästen, samt fria träningar och att det verkar vara vettigt reglerade tider.

TACK SÅ MYCKET!
Äntligen ett lite positivt svar.

Jag tycker också att det verkar skumt, men är det så, så är det så. Jag har dock redan tjänat 50.000 i år, så jag slipper inte undan skatt..

Den här gråzonen är väl den de flesta rör sig i, eftersom det här med beskattning på förmåner är något helt nytt för mig.
Och praktiken är som jag tidigare skrivit hos en högst aktuell värd inom just det här ämnet, så ni bör inte oroa er för att någon utnyttjar mig. :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 451
Hästmänniskan Jag vet att det finns tusentals trådar om detta, och är denna överflödig så hänvisa mig gärna via länk till nån likvärdig. Jag blir...
Svar
2
· Visningar
1 214
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 509
Senast: YorkWann
·
E
Hästmänniskan Funderar på att erbjuda praktikplats och har några funderingar. Vill gärna veta vad ni som är praktikanter tycker. + måste man vara...
Svar
6
· Visningar
1 295
Senast: RebeckaKihlberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp