Bukefalos 28 år!

Praktiska/snygga, hållbara hundägarkläder

Sv: Praktiska/snygga, hållbara hundägarkläder

Jag har arbetskläder från blåkläder eller fristads. Fickor överallt, hittar nya varje vecka känns det som :D. Jag vägrar ha väst eftersom det känns som om det stoppar upp syn och rörelse när det är fullpackat i den. Har aldrig fastnat för det helt enkelt utan vill ha allt i byxorna.


Här nere (småland, skåne, blekinge) tränade förut alla med schäfer i joggingställ och såg helt efterblivna ut... Det finns några såna rävar kvar. Det enda dom har i sina fickor är är en boll och cigaretter. Belöningen för både husse/matte och hund :p
 
Sv: Praktiska/snygga, hållbara hundägarkläder

Blåkläder och Fristads är grymma! Man kan få plats med hela sitt liv i alla fickor :p Lite varmt nu på sommaren dock...
Nu kör jag med mjukisbyxor, jeans eller luftiga 3/4-byxor och linne/t-shirt på överdelen.

(Helt OT, men du bor i samma "stad" där en av mina sålda valpar bor :D)
 
Sv: Praktiska/snygga, hållbara hundägarkläder

Jag kör på Lundhagsbyxor, jag skulle kunna bo i dom!!!
Dom är svala, torkar nästan innan dom hunnit bli blöta, allt de svarta tyget är resår så de tar aldrig emot när man rör sej, dessutom tycker jag att dom är snygga :)
Jackan är inget märkvärdigt märke, tror jag hittade den på ÖB för länge länge sen.. Den är också helt magisk, massor av fickor att gömma grejer i, bra med öppningar överallt om de är varmt och den är vattenavvisande.

http://i170.photobucket.com/albums/u262/liten82/hopp.jpg
 
Sv: Praktiska/snygga, hållbara hundägarkläder

Den tål inte skyfall under längre tid, men en timmas promenad i lätt regn är inga problem. :)

*beställde ett riktigt regnställ i förrgår:p*
 
Sv: Praktiska/snygga, hållbara hundägarkläder

Okej, ja jag borde ju egentligen köpa ett riktigt regnställ men tycker om anoraker och vill ha en sådan också.

Vad beställde du för regnställ? Jag letar efter ett bra som andas för kring 1000:- men tycker det är svårt, de jag fastnar för är oftast mycket dyrare :p
 
Sv: Praktiska/snygga, hållbara hundägarkläder

Didriksons!

Har blivit rekommenderad på många olika håll så nu gjorde jag slag i saken. Det borde komma imorgon så det är väll dags för mig att börja dansa regndansen här nu. ;)
 
Sv: Praktiska/snygga, hållbara hundägarkläder

mitt didrikssons höll knappt ett halvår innan det började läcka. först byxorna, sedan jackan.
 
Sv: Praktiska/snygga, hållbara hundägarkläder

Det är sådana saker som gör att jag inte köpt något regnställ än. Tex så finns det något test där man testat de vanligaste märkena och kollat deras regntäthet, hållbarhet och andasfunktion. Everest blev näst bäst i test. Billigt och bra tänker man då men vill (dumt nog?) kolla upp märkena lite bättre och läser saker som att Everest är ren skit.

Såhär är det jämt när jag ska köpa något som är lite dyrare (som 1000:- är för mig) och så lyckas jag aldrig bestämma mig :crazy: Det finns alltid så olika erfarenheter som talar emot varandra.
 
Sv: Praktiska/snygga, hållbara hundägarkläder

Ja det är ju alltid så.

Anoraket från Everest är helt suveränt som allround, men inte regelrätt regnställ.

Åk och känn och prova regnkläder och fråga i butik kanske? Jag fastnade för Didriksons, många av mina vänner har någon variant därifån och är nöjda + att jag hört väldigt bra om dem på annat håll.

Gillar kvalitèn och smidigheten, samt att det finns rätt snygga också. ;)

 
Sv: Praktiska/snygga, hållbara hundägarkläder

Har haft mina Didriksons i över 2 år och de håller måttet än. Dock håller jag mig till outdoor-serien för de verkar tåla hunderiet bättre än de vanliga regnkläderna. Regnbyxorna ur golf-serien är inne på sin första säsong, men än så länge gillar jag dem.
 
Sv: Praktiska/snygga, hållbara hundägarkläder

..och jag kör på junior. :D

Dom om några borde ju vara slitstarka iaf om dom ska tåla utelek för barn.
 

Liknande trådar

Äldre Ja, alltså, hur gör man? Tänk tex hundpromenader och liknande, något där det bästa är att ha rejäla kängor, mjukisbyxor (eller annat...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 172
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Jag ska inom några veckor gå på en begravning för en avliden släkting. I och med det inser jag plötsligt att jag inte har några kläder...
Svar
17
· Visningar
6 376
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp