Prefix - slå ihop, lägga till nya?

Jag har lagt till lite och tagit bort avklarade punkter i första inlägget.
 
8. Skall Gnägg flytta från Hästmänniska till Häst? (Har ni några andra förslag på något som ligger fel?)

Gnägg ligger ju inte under hästmäniska nu? Det har ju ett eget prefix och det tycker jag det ska forstätta ha.

Förävrigt så tror jag det kan va fövirrande att Häst finns i två nivåer så jag tänker att något av dem skulle byta namn. Har men forumdelar snarare än prefix att göra men kändes som rätt tråd att nämna det i.
 
Jag tycker Mat var ett bra förslag på prefix, men då bör det samla alla matrådar tycker jag nu ligger ju många matrådar på allmänt också. Att ha endel trådar om mat på annat ställe vore förvirrande.

Jag tycker det är allmänt oklart och lite förvirrande(tyckt länge inte med ändringarna att göra) vilka trådar som ska vara under Allmänt och vilka som ska vara under Hem&Hobby . Framförallt deras övrigt kategorier är förvirrande lika.
Jag tycker också Mat ska vara under Allmänt. Hem&Hobby är redan idag ett oerhört spretigt forum ska även middagen in där blir det ännu spretigare. Middagen faller rätt naturligt in under allmänt redan idag så för mig känns det som en naturligare placering.
 
Kanske inte hör hemma här? Men jag tycker att det hade varit bra att kunna komma till ALLA trådar som hör till hästen, tassen eller människan istället för att måsta klicka vidare och välja ämne. Alltså jag vet inte så noga om jag vill läsa om hem och hobby eller allmänt eller barn, jag dras mer till rubriker. Många som jag inte hade en aning om att jag är intresserad av.

Eller kan man redan detta, utan att jag fattat hur?
 
Jag tycker också Mat ska vara under Allmänt. Hem&Hobby är redan idag ett oerhört spretigt forum ska även middagen in där blir det ännu spretigare. Middagen faller rätt naturligt in under allmänt redan idag så för mig känns det som en naturligare placering.
Jag kan tycka att äta hemma har att göra med Hemmet samt att äta ute är en typ av Hobby.

Allmänt och Hem&Hobby går delvis in i varandra, det var därför jag provade att slå ihop dem. Men många ogillade det.
Och det är två väldigt stora och aktiva forum var för sig. Vilket talar för att de är delade, risken för att missa trådar blir mindre då.
 
Jag kan tycka att äta hemma har att göra med Hemmet samt att äta ute är en typ av Hobby.

Allmänt och Hem&Hobby går delvis in i varandra, det var därför jag provade att slå ihop dem. Men många ogillade det.
Och det är två väldigt stora och aktiva forum var för sig. Vilket talar för att de är delade, risken för att missa trådar blir mindre då.
Att de ska vara delade håller jag helt med om. Tycker bara H&H är lite väl spretigt redan idag och riskerar att bli ännu spretigare med ett till prefix :)
 
Att de ska vara delade håller jag helt med om. Tycker bara H&H är lite väl spretigt redan idag och riskerar att bli ännu spretigare med ett till prefix :)
Har du något förslag på en lösning? Vilka prefix skall flyttas eller döpas om och var skall de ligga. Kanske Allmänt och/eller Hem&Hobby skall byta namn?
 
Har du något förslag på en lösning? Vilka prefix skall flyttas eller döpas om och var skall de ligga. Kanske Allmänt och/eller Hem&Hobby skall byta namn?
Nej jag har tyvärr inget bra förslag men känner att iom att H&H redan spänner över så mycket från trädgård via soffor (hemmet) till elektronik så blir maten bara ytterligare ett spretigt ben. För mig hamnar mat närmare kropp&själ som redan ligger i allmänt.
Det är bara en känsla jag har att det blir malplacerat där det hamnat. Det kanske funkar jättebra
 
Nej jag har tyvärr inget bra förslag men känner att iom att H&H redan spänner över så mycket från trädgård via soffor (hemmet) till elektronik så blir maten bara ytterligare ett spretigt ben. För mig hamnar mat närmare kropp&själ som redan ligger i allmänt.
Det är bara en känsla jag har att det blir malplacerat där det hamnat. Det kanske funkar jättebra
Jag har funderat på om ett tränings-prefix kunde vara något, det skulle i så fall också hamna på H&H. Men då kanske Kropp&Själ skulle byta namn till Hälsa eller liknande.
 
Kanske inte hör hemma här? Men jag tycker att det hade varit bra att kunna komma till ALLA trådar som hör till hästen, tassen eller människan istället för att måsta klicka vidare och välja ämne. Alltså jag vet inte så noga om jag vill läsa om hem och hobby eller allmänt eller barn, jag dras mer till rubriker. Många som jag inte hade en aning om att jag är intresserad av.

Eller kan man redan detta, utan att jag fattat hur?
"Nytt"-knappen gör att du får alla trådar i en rad, men jag tror inte du kan få bara häst t ex. På mobilen är det den orangea blixten bredvid din profilbild du ska trycka på. Jag surfar så sällan via dator så jag vet inte om det ser annorlunda ut.
 
Jag har funderat på om ett tränings-prefix kunde vara något, det skulle i så fall också hamna på H&H. Men då kanske Kropp&Själ skulle byta namn till Hälsa eller liknande.
Själ kan innehålla saker som inte faller under begreppet hälsa.
Ser inte att en utbrytning behöver påverka namnet på det prefix som är kvar.
 
"Nytt"-knappen gör att du får alla trådar i en rad, men jag tror inte du kan få bara häst t ex. På mobilen är det den orangea blixten bredvid din profilbild du ska trycka på. Jag surfar så sällan via dator så jag vet inte om det ser annorlunda ut.
Så brukar jag använda Buke mest, tänkte att det hade varit bra att kunna komma till alla djurtrådar med alla prefix om jag vill se vad som står allmänt om djur.
 
Jag har funderat på om ett tränings-prefix kunde vara något, det skulle i så fall också hamna på H&H. Men då kanske Kropp&Själ skulle byta namn till Hälsa eller liknande.


Jag tycker både "Mat" som nytt prefix och "Träning" som nytt prefix är två mycket bra förslag som minskar spretigheten och jag tycker båda två ska ligga under "Allmänt", solklart! Hör inte till "Hem&Hobby" alls för mig som @Shaggy resonerat i flera inlägg :)
 
Det var lite därför jag provade att slå ihop dem, men jag är inte säker på att det är en bra lösning då det nog blir för stort och för aktivt.

Jag har funderat lite och kanske jag egentligen ser det lite som att Allmänt är Diskutera och Hem&Hobby är Göra. Vet inte om ni förstår. Båda handlar om diskussioner men det under Hem&Hobby handlar om det man Gör.
Man pysslar i hemmet, man lagar mat, man tränar, man läser en bok eller tittar på en serie, man köper en ny mobil, man spelar ett spel.

Man diskuterar sin relation, man diskuterar sin hälsa och man diskuterar hur samhället fungerar.

Både forumen kanske borde byta namn. Arbete&Skola borde i så fall kanske flytta.

Vet att jag också tänkt på Allmänt som Människan ganska länge.

Detta är tankar som kom upp nu, snabbt formulerat. Jag tror dock att kan vara lite av vad jag haft i bakhuvudet länge. Synpunkter?
 
Och ni som kom fram till, är han helt bäng i huvudet, får gärna föreslå en annan uppdelning av prefixen på två till tre forum. Gärna med bra namnförslag på forumen.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Vilka husdjur har ni bukefalister hemma? Allt från hamster till lama, hjälp mig räkna! För att inte listan ska bli 20 mil lång med...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 071
Senast: tessiem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp