Premier Equine Titan eller Rambo Supreme?

Bukefalos 30 år!

Leeelot

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av båda?
Båda har 1680 D nylon, så på pappret ska de vara lika slitstarka/stå emot, men är ju inte alltid på pappret stämmer…🫠 Är ju inte ”bara” yttertyget som ska hålla, det är sömmar, foder, spännen mm

Jag har inget supreme, men har rambo duo som ju ska vara lite ”sämre” men alltså wow vilken kvalitet. Både tyget, spännen och allt är verkligen toppkvalitet. Kan dock inte säga något om PE som jämförelse..

Jag har inget supreme, men har rambo duo som ju ska vara lite ”sämre” men alltså wow vilken kvalitet. Både tyget, spännen och allt är verkligen toppkvalitet. Kan dock inte säga något om PE som jämförelse..
Kul o höra. Hoppas någon som haft båda, eller iaf PE Titan som kan delge sin erfarenhet🙌🏻

Jag har flera Titan men inte använt dom på länge då dom är 400g. Dom ser fortfarande helt nya ut. Dom är galet bra men tunga. Jag köpte mkt på blackfriday rean förr när England var med i EU men nu blir det extremt dyrt så nu blir det HW

Förra hästen hade ett Rambo supreme o det var också ganska tungt, trots 50 g. Men det är väl så, att de blir tunga med det mer hållfasta tyget🤷🏻‍♀️
PE finns ju att köpa i Sverige, o de är ca 1000:- billigare än Rambo supreme (100 g fyllning), sååå ja, då blir det nog till att köpa PE!

Jag har båda och tycker båda är suveräna! Har täckesätare i hagen och inget av täckena har gått sönder. Köpte mitt rambo då jag inte kunde hitta PE titan utan fyllning. Nu växlar jag lite mellan dem för de sitter lite olika. Har häst på lösdrift så de har ju täckena på dygnet runt.

Jag har båda och tycker båda är suveräna! Har täckesätare i hagen och inget av täckena har gått sönder. Köpte mitt rambo då jag inte kunde hitta PE titan utan fyllning. Nu växlar jag lite mellan dem för de sitter lite olika. Har häst på lösdrift så de har ju täckena på dygnet runt.
Perfekt!👏🏻 Då hoppas jag på att det inte går hål här heller! Har du samma storlek i Rambo o PE?

Jag har haft båda. Var supernöjd med PE men som andra har skrivit är de tyngre och med en lite trasig axel så gick jag tillbaka till HW. Har aldrig fått ett PE slaktat trots hingstar/valacker verkligen stått och bitit och dragit i varandras täcke rejält.

Jag har också båda. Mitt PE är väldigt tungt men håller helt sjukt bra! Rambo med samma slitstyrka har han (eller hans kompis) lyckats slakta :cautious: PE drog de loss ett kantband ifrån men själva täcket höll jättefint. Har 145 i båda och upplever dem ganska lika i stl, PE går lite längre ner på sidorna men har minst lika bra passform på min.

Jag köpte en PE liner och tog 145 för folk skriver att dom är så rymliga men den var pytteliten på min häst iaf. Har dock inte provat deras utetäcken men jag blev lite besviken, för det var nästan som ett 135.. Har ett gammalt Rhino i 140 och det kan han fortfarande ha om det krisar, blir lite kort baktill när han betar.
Min häst kan normalt ha både 145 eller 155. I 155 blir halsen för stor i Amigo med vanlig knäppning men fungerar i Rambo med V-knäppning.

Jag köpte en PE liner och tog 145 för folk skriver att dom är så rymliga men den var pytteliten på min häst iaf. Har dock inte provat deras utetäcken men jag blev lite besviken, för det var nästan som ett 135.. Har ett gammalt Rhino i 140 och det kan han fortfarande ha om det krisar, blir lite kort baktill när han betar.
Min häst kan normalt ha både 145 eller 155. I 155 blir halsen för stor i Amigo med vanlig knäppning men fungerar i Rambo med V-knäppning.
Jag tycker inte deras liners är alls lika stora i storleken som täckena och om jag minns rätt brukade jag till och med ha en storlek större på själva liner ibland 🙈

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hönstråden del III

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka