Present till obesläktad, rik, gubbe

K

Klockmalvan

Ursäkta min något oseriösa rubrik. ;)

Svärmor kommer i jul- tillsammans med sambon, 70+ akademiker med god ekonomi = gjort allt, sett allt, har allt.

Nån liten trevlig julklapp borde väl vara på sin plats ...
men vad?!
 
Sv: Present till obesläktad, rik, gubbe

Vad gillar han?

Är han en livsnjutare skulle väl en fin Julkorg till dom båda kunna vara något? Något gott vin, fina ostar, praliner, tryfflar osv! :)
 
Sv: Present till obesläktad, rik, gubbe

Kanske lokalproducerade ostar etc :)? Jag tror absolut att ätbara saker är det lättaste att träffa rätt med i det här fallet, då ni inte verkar känna han särskilt bra, men det kan också vara väldigt, väldigt svårt om det är en väldigt "erfaren livsnjutare".
Jag hade aktat mig för dyra saker i form av viner, fina ostar, praliner och så vidare med risk för att han betraktar det som en alladinask,
utan istället gått på mer emotionella värden, såna presenter som har mer mjuka värden än att bara vara "fina/dyra".

Därav mitt förslag om lokalproducerad ost :). Spelar ingen roll om den inte smakar lika bra som en 1000-kronors ost, den har andra värden :)!

Men jag är den som överanalyserar och övernojjar när det gäller julklappar. Vilket ett år slutade med att jag gav 1 påse tvättnötter till alla. Ett annat år gav jag en liten godispåse och en dikt till alla. Hehe.
 
Sv: Present till obesläktad, rik, gubbe

Biljetter till nåt; film, teater, show..? Beroende på intressen.
 
Sv: Present till obesläktad, rik, gubbe

Men vad bra ni är! :love:

Åre praliner och nåt alkoholhaltigt kommer säkert slinka ned.
:)

Tack!
 
Sv: Present till obesläktad, rik, gubbe

541380.JPG


Vad är budgeten? Den här rommen är gudomlig, men kostar 435:-
Passar perfekt till julens söta.
 
Sv: Present till obesläktad, rik, gubbe

... eller god, ovanlig maltwhisky (kolla först med svärmor om han dricker whisky och i så fall vilka sorter, eftersom maltwhiskydrickare ofta är lite religiöst kära i sitt favoritdistrikt).
och kanske en uppsättning whiskystenar till...
 
Sv: Present till obesläktad, rik, gubbe

Kl

Jag hade aktat mig för att ge alkohol till en person jag knappt känner.
 
Sv: Present till obesläktad, rik, gubbe

Något du har bakat själv, inslaget i fin presentfolie eller fina små burkar.
 
Sv: Present till obesläktad, rik, gubbe

Du kan ju vara lite politiskt korrekt och ge bort en get till en familj i Indien eller ett träd i Afrika t ex. Med den bakgrunden han har kanske han uppskattar det eftersom han förmodligen ändå köper det han vill äga själv.
 
Sv: Present till obesläktad, rik, gubbe

Du kan ju vara lite politiskt korrekt och ge bort en get till en familj i Indien eller ett träd i Afrika t ex. Med den bakgrunden han har kanske han uppskattar det eftersom han förmodligen ändå köper det han vill äga själv.

:bow: klockrent förslag tycker jag!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 971
Senast: jemeni
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 939
Senast: Stereo
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 718
Senast: LovingLife
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 567
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp