Bukefalos 28 år!

Presentation av hundar!

Sv: Presentation av hundar!

Schodieguns Surt Sey "Selma" (döpt efter den isländska vulkanen/ön Surtsey) heter min lilla staffetjej.. Bild här till vänster, som verkligen fångat hennes personlighet. :D Hon är 1 år och världens charmigaste lilla gris. Duktig är hon också. :love:
Hon älskar tuggben, köttbullar, pipleksaker, frukter. Men mat är hon inte så förtjust i. :p

Vi har precis avslutat vår unghundskurs, sen ska vi gå en kurs i tävlingslydnad. Sen finns det massa saker vi måste testa också, agility (eftersom hon är så snabb och gillar att hoppa), wp (eftersom hon är så stark och gillar att jobba med musklerna), kanske lite sök eller spår också eftersom hon har börjat använda nosen lite mer nu istället för ögonen. :)

Hemsida:
http://hem.passagen.se/selmastaff
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Presentation av hundar!

Keep-Cools Midnight Cowboy, "Hobbe", är min lilla amriskille på 4 månader. Just nu lever han livets lyckliga dagar. Vi busar och myser dagarna i ända.

Till våren blir det unghundskurs. Sedan har jag planer på agility, lydnad, viltspår och apportering samt någon utställning emellanåt.

Han har en egen hemsida med lite bilder HÄR
 
Sv: Presentation av hundar!

skogsflicka skrev:
Keep-Cools Midnight Cowboy, "Hobbe", är min lilla amriskille på 4 månader. Just nu lever han livets lyckliga dagar. Vi busar och myser dagarna i ända.

Till våren blir det unghundskurs. Sedan har jag planer på agility, lydnad, viltspår och apportering samt någon utställning emellanåt.

Han har en egen hemsida med lite bilder HÄR

aahhh.... du borde ta betalt för att visa bilderna på din hund. Han är rent kriminellt söt! :love:

Bukes absolut sötaste hund, alla kategorier! :love: :love: :)
 
Sv: Presentation av hundar!

Apache är min lilla älskling. Eller kanske inte så liten, 75cm hög, men ändå ;) Han är en 5-årig blandras kille (schäfer, collie och alaskan malamute) som jag haft sedan valptiden. Förut tillsammans med familjen, men nu är han bara mitt ansvar.

Han älskar att springa runt och härja, gärna med hans pudelbästis Kenny. Apache är väldigt "mammig" och vill absolut inte vara med någon annan än mig. Möjligtvis min mamma, men ingen annan duger. Mammigheten gör att han absolut avskyr att vara ensam hemma. Nu går det dock bättre än vad det gjort på flera år med den saken, så jag hoppas att det fortsätter i den stilen.

Just nu kommer vi starta hårdträning inför lydnadstävlingarna i vår. Vi har inte tävlat förut, med undantag för en träningstävling, så det är en riktigt nervös väntan nu fram till mars.

Förutom lydnad har vi provat lite agility bara för skoj skull. Dessutom händer det att vi tränar lite sök och spår också.

c67c5c73.jpg
 
Sv: Presentation av hundar!

Jag har en tervuerenkille kallad Dunder. Han är snart 15 mån. Glad, busig och alltid på gott humör! En hundarnas tjuren Ferdinand som vill vara alla till lags och gärna ligger i soffan och tuggar på kuddarna... ;)

Dunder%20s%F6t.jpg


Dunder har en "flickvän", sambons schäfertik Ronja. Hon är 2½ år, pryltokig som de flesta schäfrar och utrustad med öronpussar till alla. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp