Bukefalos 28 år!

Presentation av hundar!

Sv: Presentation av hundar!

Loka är min weimaranertik på lite över ett år, vissa här inne har tillochmed sett henne :o Vi tränar allt, men lägger just nu vikten på att gå upp i tvåan i lydnaden. Annars tar fågelträningen en hel del tid. Hon är en mattegris, vill inte vara själv och sitter helst i knät på mig...

Mixie är min terrier (tysk jaktterrier/boder terrier) på 8 år som jag har tränat massor agility med och tävlat en del med. En liten personlighet med hur mycket vilja som helst. Numera jagar hon mest och jag tränar lite lydnad/agility för hennes skull. Hon slår fortfarande alla på klubben :angel:

Yla är en gul labrador (jaktlabbe) som snart blir 14 år :eek: frisk som en nötkärna, men sover dock helst av dagarna, tackar dock inte nej till en långpromenad. Hon köptes av min pappa för ja då 14 år sedan för att han skulle ha henne (percis som alla de andra labbarna han har haft) till apportering. Dock kan inte denna hunden aportera, trots blåblodig stamtavla och de finaste föräldrar man kan få inom labradorvärlden.
Så efter mycket om och men så omskolades hunden till eftersökshund, vilket hon har skött sig utmärkt i. Hon jagade aktivt ända tills hon var 10 år, då ett hjorthorn från en ilsken spets punkterade hennes lungor. Efter det valde vi att pensionera henne eftersom vi inte visste hur pass hon blev skadad psykiskt, dessutom visste vi inte hur dålig hennes syn var..
Hon är fortfarande smal :D (viktigt att poäntera när det har med retrivers att göra ;) )

//E
 
Sv: Presentation av hundar!

Wille. :love:
Den söta blandisen som blir fyra år i maj. Pappsen är kelpie, mamman är en salig blandning.
Bild kommer.
 
Sv: Presentation av hundar!

Nora heter min lilla engelska cocker spaniel tik och 1 1/2 år fyllda. Hon är en riktig buse och älskar att gå långpromenader och kan fortsätta att gå i timmar... Det kanske är bra men matte blir helt slut :angel: För övrigt så gillar hon att jaga fåglar och nosa efter vilt, vilket jag har tatt reda på och nu kör vi spår efter människor :smirk: Vi tränar även lydnad vilket jag tycker är superkul och Nora gör framsteg :rofl: Bästa vännen är såklart kaninen. Honom är det kul att slicka på och följa efter när han springer på tomten:bump:
 
Sv: Presentation av hundar!

Pettsson skrev:
Kan inte alla skriva in en liten presentation av sina hundar? Tycker det skulle vara lite intressant, kanske kunde man finna några rasvänner? :)

Kashmanis Valiant
Eller Emir till vardags helt enkelt...En vacker Salukihane.
Underbar på alla sätt, mycket pratglad. Snabb som vinden, lekfull och mysig. Bilder kan ses på www.cesamarabians.com
Klicka på Our pets och sedan på Saluki

mvh
Carina
www.cesamarabians.com
 
Sv: Presentation av hundar!

Jag har 2 st cocker spanieltjejer. Loppan 11 månader.
DSCN0190.jpg
[/IMG] .

Och så Myran 7 månader.
RSCN0216.jpg
[/IMG] .

Loppan är en riktig clown. Henne är det fullt ös på hela tiden.

Myran är betydligt lugnare. Hon traskar mest runt i sin egen lilla värld.
 
Sv: Presentation av hundar!

Det här är min gullunge Ronja.
Hon är sex år gammal och är en korsning mellan Papillon och Lhasa Aphso.
Älskar att kela och gosa och finns det en liten, liten plats över i soffan brevid en så ska hon ligga där.
De är ju inte dumma utan vet att de är små :D

Förhoppningsvis (om resten av familjen godkänner) så vill jag ha en av Toriryttarens valpar (om det blir några) efter hennes söta Cola.

Skumma ögon :angel:


IM000263.jpg
 
Sv: Presentation av hundar!

Body Rock's Papa Dee :love:
alias Tyson. Tyson är snäll och gosig nallepojke, oftast. Han är dominant och kan bli ganska mopsig mot andra hundar. Han är också väldigt busig och älskar att leka :D
http://tibbe.1go.dk/tyson.htm

Body Rock's Kent :love:
alias Tintin. Tintin är en GALEN hund ;) Kan leka och busa hur mycket och hur länge som helst.
Älskar uppmärksamhet och åmar sig gärna för gästerna :p
http://tibbe.1go.dk/tintin.htm
 
Sv: Presentation av hundar!

Tekla är en toypudeltik på 6 år.
Hon är ganska bortskämd och har en egen stol vid matbordet, där hon alltid vid middagsdags sitter och pratar och tigger :o sen har hon en egen liten fåtölj framför brasan där hon mer än gärna ligger och steker sig.

{885758BF-9C4B-462D-84FA-BA15D2A5A6E9}.jpg

{EA1ECE2A-70D0-45D4-ACFA-411AE507F5E7}.jpg
 
Sv: Presentation av hundar!

Wille- En snart fem månader JR valp. En riktig buse med massor av energi och busigheter för sig ;)
Hela gatans favorit, en riktig ögonejänare är han... :love:
 
Sv: Presentation av hundar!

Lucas är en blandras (flat/border/newfoundland) och är en kille på 3 år... Lucas är en sån där hund som ALLA gillar han är gudumligt snäll och älskar allt och alla förutom kossor. Lucas är känd bland dom flesta här i byn och han brukar få vara den som lär valparna här i närheten hur man ska uppföra sig. Lucas är den klokaste hunden jag träffat och är lugnet själv.

bild på Lucas
 
Sv: Presentation av hundar!

Jag har en kelpie/schäfer/labbe/flat = fyrvägskorsning :bow:

Han är 3 år i juli, svart och ca 70 cm i manken? eller mindre.

Han älskar att springa omkring på stallet och bada på sommaren. En otroligt snäll hund. Är med mig när jag rider, går promenader, åker bil. Är med jämt!

Här kommer några bilder:

Nelson
Sitter
Ligger vid vattnet
Gosar med katten Sigge

Kram Favina :bump:
 
Sv: Presentation av hundar!

Jag har två Parsons...
Pricken kom in i mitt liv när han var 4 v och jag jobbade i stallet hos uppfödaren.. Världens goaste... Riktigt soffpotatis som gärna ligger å knorrar m matta å husse... Pratglad är han oxå, vi kan ha många långa disskutioner han och jag, speciellt om mat och att åka bil :rofl:

Sen har jag Leia oxå.. Hon kom in i mitt liv när hon var 12 v.. Då åkte jag över till england och hämtade hem henne efter lång väntan... Hon är nog Prickens totala motsats, massor med bus i henne.. Och älskar att ligga i knät på husse å matte vart vi än är.. :) Men dom är faktiskt kusiner har jag kommit fram till och valparna som Leia fick för en vecka sen är halvsyskon till Pricken.. Dom har samma pappa ;)
 
Sv: Presentation av hundar!

Åh,,,,har du tibbar från Bodyrocks?

Jag hade två tibbar för ca. 8 år sedan som jag ställde ut lite grann.
Vad med i tibbeklubben osv.

Jag minns Bodyrock's från den tiden, de är still going strong än?

Visst heter han Rickard eller nåt och är hmmmmm,,,lagd åt andra hållet(om du förstår vad jag menar :) )
 
Sv: Presentation av hundar!

Vår heter Xcel´s Dga Tsa Mo eller "Yatzie" och är en Tibetansk Terrier! Supermysig tjej med massa roliga bus och påhitt.. En omplaceringshund som vi haft snart 1 år då hon tidigare bodde hos uppfödaren som avelstik men fick bli "pensionär" från det och därför bor hon nu hos oss.
 
Sv: Presentation av hundar!

Har en långhårig schäfer, vid namn Nallo.
6 år men tror han är 1 :D 72 cm hög men väger dock mindre än han borde. (har pankrias) haft det sen han var tre år.
Vi köpte honom när han var 10 veckor gammal och då var han en svart pälsboll som for runt precis överallt och bara var så underbart valpig som det bara går :D :love: Liten hund med enorma öron svans och tassar :D
 
Sv: Presentation av hundar!

Riddick är min 7-månaders flatcoated retriever, en busig grabb med massa fart i sig. Full rulle gillar han.

Tim är 4 år gammal chihuahua som älskar att slöa ligger gärna i smutstvätten, i garderober, i väskor osv och sover hela dagarna. Han är ettrig och charmar alla!
 
Sv: Presentation av hundar!

Jag har alltid haft hundar i mitt liv. Blandras, Cavalier King Charles Spaniel, Japanese Chin och Chihuahua :love:

Idag har jag två Chihuahuaor:

LilleBa, en sobelfärgad långhårs tik på 16 månader. Hon är världens snällaste och goaste lilla vavva. Hon älskar alla människor, speciellt barn. Hon är ganska liten med en matchvikt på 1,7 kilo.

Senorita Pepita, en vit korthårstik på 9 månader. En mycket speciell och krävande liten dam men ändå helt underbart kul. Man får många skratt av hennes upptåg. Pepita ska gå i avel såsmåningom.
 
Sv: Presentation av hundar!

Under Seaven Heaven, "Iza" 9 strax veckor gammal.

Hon kan konsten att somna på ens fötter, pissa innomhus, & gnälla jättemycket över att gummiankan inte tycker likadant som hon. Sen kan hon gå vackert i koppel (vågar säkert inte annat, världen är grym utanför;)) apportera gummianka, & se söt ut. Våran allas lilla gullegris som förstår att hennes enda mening i livet är att ligga raklång och bli kliad;) Så liiten så liten att hon ännu inte förstått att det bara finns fyra ben och en svans. Man kan inte klia svansen och örat samtidigt. Jättesöt!
 
Sv: Presentation av hundar!

Inte min men vi har han som våran ibland.

Duke Ellington är en kaxig liten skit. Säkert 40 cm hög och tror han är störst, bäst och vackrast. Kräsen som tusan, har en egen personlighet. Hatar att leka med pinnar, men älskar att leka med bollar. Springer in i murar/staket/väggar o.s.v lite då och då.

Duke Ellington är en "mammhund" utan något sällskap så gnyr han och när man väl kommer tillbaka så blir han glad, hoppar och biter tag i fingrar, jacka, o.s.v oavsett om man vart borta i 20 sekunder, 5 minuter eller 4 timmar. (eller ja, 4 timmar. Brukar alltid vara någon hemma med han, han blir som max lämnad 1 ½ timma, aldrig längre).

Som sagt så är Duke Ellington kräsen. Han vägrar äta den dyraste maten .. men Coopmaten (den av coops egna märke) är hur bra som helst. Dock på morgonen är hans favoritmåltid; ej torrfoder utan burkmat. Hans favoritsmak är då kyckling.

Han väcker mångas uppmärksamhet då han tigger bra, kollar folk i ögonen och så. Ibland är det väldigt svårt att ej vilja ge honom mat när man själv äter. (att han får vara vid matbordet går ej att vänja han bort, han har ej den uppfostran, då när vi fick han visste han nte vad "fint", "fot", "nej" betydde).

Han avskyr poliser (skällde på en polis när polisen skulle göra en vanlig kontroll, min syrras kille fick hoppa ut ur bilen istället för Duke morrade o skällde och blev förbannad när ngn helt främmande kille sträckte in sin hand) och väktaren/ordningsvakter; då han bara morrar. Han avskyr även stora hundar som Golden Retriver och Labrador.

Duke Ellington är döpt efter jazzspelar Duke Ellington.

Duke är en av Sveriges champion, då han har vunnit tre stora utställningstälvlingar i rad. Duke är far till cirka 65+ valpar. Han kallas för Duki, Gris eller pruttepelle (utav mamma o pappa) jag nöjer med att säga Duki!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp