Presidentvalet i USA - 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är rätt märkligt det där, att hävda att någon är "hemsk", utan att alls kunna berätta vad som gör vederbörande "hemsk".

Jag tycker t.ex. att Ebba Busch Thor, är riktigt hemsk, och förutom att hennes åsikter, t.ex. avseende brott och straff som befinner sig någonstans på medeltiden, att hon ljuger om hennes egentliga intentioner avseende aborter, att hon om något helt verkar ha ett kristligt sinnelag till sin nästa, med mycket mera, så ser hon ut som en plastinbakad barbiedocka ungefär, jag menar vad har hon för usel stylist liksom? Hennes utseendet är verkligen inget som ger förtroende.

Och så hennes personliga beteende: upprepade hel och halvskandaler i samband med olika kändisfester, användande av statens egendom för personligt bruk, och inte minst, att lura av äldre människor fastigheter alldeles för billigt, och så när farbrorn ändrar sig, någon timme efteråt, skita i det!

Hela upplevelsen av denna person inger mig obehag, varför och på vilket sätt, har jag beskrivit ovan.

Rätt intressant egentlige, när Mona Sahlin gjort en bråkdel av ovanstående skandaler, så såg man till att kasta ut henne ur svensk politik...

Intressant nog, trots att jag inte delar åsikter överhuvudtaget, så har jag svårt att uppleva personen Jimmy Åkesson som "hemsk".
Tvärtom personen ger ett gott intryck, trots sin i det närmaste fascistiska människosyn, och vidriga bruna åsikter, och kappvändandet för få mer makt.

Så hur är nu Harris hemsk?

Kan jag beskriva, så kan andra beskriva, annrs är man bara barnslig.
Håller med dig i allt om Busch förutom i utseendet, det är inget som jag går efter (än så länge iallafall, har inte sett någon klädsel som fått mig känna tvärtom).

Mona Sahlin påminner om Hillary Clinton. Toblerone och några mail.
Småsaker blir plötsligt enorma saker som är direkt jämförbara med andra mycket större saker. Jag tänkte först att det gällde alla kvinnor i politiken, men som du säger så verkar detta inte gälla Busch. Så det är väl mera vänster/mitten/demokrat kvinnor det gäller :idea::meh: Blä, jag blir bitter av denna behandling av dessa kvinnor som Sahlin och Clinton oavsett vad jag tycker om deras politik.
Och nu ev Harris... :cautious:
 
Senast ändrad:
Det är rätt märkligt det där, att hävda att någon är "hemsk", utan att alls kunna berätta vad som gör vederbörande "hemsk".

Jag tycker t.ex. att Ebba Busch Thor, är riktigt hemsk, och förutom att hennes åsikter, t.ex. avseende brott och straff som befinner sig någonstans på medeltiden, att hon ljuger om hennes egentliga intentioner avseende aborter, att hon om något helt verkar sakna ett kristligt sinnelag till sin nästa, med mycket mera, så ser hon ut som en plastinbakad barbiedocka ungefär, jag menar vad har hon för usel stylist liksom? Hennes utseendet är verkligen inget som ger förtroende.

Och så hennes personliga beteende: upprepade hel och halvskandaler i samband med olika kändisfester, användande av statens egendom för personligt bruk, och inte minst, att lura av äldre människor fastigheter alldeles för billigt, och så när farbrorn ändrar sig, någon timme efteråt, skita i det!

Hela upplevelsen av denna person inger mig obehag, varför och på vilket sätt, har jag beskrivit ovan.

Rätt intressant egentlige, när Mona Sahlin gjort en bråkdel av ovanstående skandaler, så såg man till att kasta ut henne ur svensk politik...

Intressant nog, trots att jag inte delar åsikter överhuvudtaget, så har jag svårt att uppleva personen Jimmy Åkesson som "hemsk".
Tvärtom personen ger ett gott intryck, trots sin i det närmaste fascistiska människosyn, och vidriga bruna åsikter, och kappvändandet för få mer makt.

Så hur är nu Harris hemsk?

Kan jag beskriva, så kan andra beskriva, annrs är man bara barnslig.
Visst kan tanken fresta, att nämna någon utseende i relation till värderingarna som samma person står för. Men utöver det känns det mest onödigt och inte relevant. Utöver det håller jag med dig.
 
Jag tycker Harris verkar vara den desidert bäst lämpade presidentkandidaten av de 4... (ja, jag vet att hon inte är presidentkandidat, men ni vet, Bidens ålder och så). Konstigt nog verkar dock en del män ogilla henne.

Trump och Pence är verkligen hemska, imo, no explanation should be needed...
Jo, hon är avgjort bäst lämpad av de fyra. Samtidigt ska jag inte sticka under stolen med att jag föredrar andra demokratiska politiker mer.
 
Håller med dig i allt om Busch förutom i utseendet, det är inget som jag går efter (än så länge iallafall, har inte sett någon klädsel som fått mig känna tvärtom).

Mona Sahlin påminner om Hillary Clinton. Toblerone och några mail.
Småsaker blir plötsligt enorma saker som är direkt jämförbara med andra mycket större saker. Jag tänkte först att det gällde alla kvinnor i politiken, men som du säger så verkar detta inte gälla Busch. Så det är väl mera vänster/mitten/demokrat kvinnor det gäller :idea::meh: Blä, jag blir bitter av denna behandling av dessa kvinnor som Sahlin och Clinton oavsett vad jag tycker om deras politik.
Och nu ev Harris... :cautious:
Jag nämnde Harris för jag kom tänka på vad jag läste häromdagen om hennes föräldrar. Tydligen tyckte några att det var hemskt/lögnaktigt(?) att påstå hon var svart och "gömma undan" hennes andra förälder.
Alltså... hon är hälften svart och hälften indier 🙄🙄🙄 Jag slår vad om att indier råkar på rasism också, så jag fattar inte vad det skulle kunna förändra på. Jösses.
 
Visst kan tanken fresta, att nämna någon utseende i relation till värderingarna som samma person står för. Men utöver det känns det mest onödigt och inte relevant. Utöver det håller jag med dig.
Det är många som beskriver Trumps utseende, i termer av övervikt, orange, m.m.

Jag tycker verkligen att Busch Thor ser väldigt artificiell ut. Man kan undra om det är avsiktligt?
 
Ja, det vet jag. Och jag tycker på något vis att det är onödigt också, även om det är lätt att prata om honom på samma vis som han brukar tala om andra.

Fast vad spelar det för roll?
Det spelar nog egentligen ingen roll alls, men om nu skogaliten kan beskriva sina anledningar till varför kristdemokraternas partiledare inte är så mycket att hänga i julgranen, så borde de som beskriver demokraternas vicepresidentkanditat som "hemsk", kunna beskriva varför de tycker så.
 
Det spelar nog egentligen ingen roll alls, men om nu skogaliten kan beskriva sina anledningar till varför kristdemokraternas partiledare inte är så mycket att hänga i julgranen, så borde de som beskriver demokraternas vicepresidentkanditat som "hemsk", kunna beskriva varför de tycker så.
Jo, jag förstår tankegången. Men om man kan identifiera att det finns utseenderelaterade aspekter som ingår i ens uppfattning av någon annan, så borde man kanske försöka se bortom dessa och se till vad som är relevant för en bedömning av en politiker just.
 
Jo, jag förstår tankegången. Men om man kan identifiera att det finns utseenderelaterade aspekter som ingår i ens uppfattning av någon annan, så borde man kanske försöka se bortom dessa och se till vad som är relevant för en bedömning av en politiker just.
Du har verkligen fastnat i det där med utseendet?

Det mesta jag skrev i mitt inlägg, handlade om politik, och om något som skulle kunna kallas för personlig vandel.

Jag vet att jag läst en del om just Harris, där argumenten mot handlar handlar om just utseende (rent ut egentligen rasism), om då de som säger att hon är "hemsk", inte ens kan använda det som argument, så undrar jag vad de alls syftar på.
 
Du har verkligen fastnat i det där med utseendet?

Det mesta jag skrev i mitt inlägg, handlade om politik, och om något som skulle kunna kallas för personlig vandel.

Jag vet att jag läst en del om just Harris, där argumenten mot handlar handlar om just utseende (rent ut egentligen rasism), om då de som säger att hon är "hemsk", inte ens kan använda det som argument, så undrar jag vad de alls syftar på.
Haha, ja! Jag förstår såklart att det du skrev handlar om politik, och poängen i relation till Harris. Men jag vidhåller att det är onödigt att lägga för stor vikt vid utseende, även om det görs för att understryka andras rasism eftersom att två fel inte gör ett rätt. Typ.
 
Håller med dig i allt om Busch förutom i utseendet, det är inget som jag går efter (än så länge iallafall, har inte sett någon klädsel som fått mig känna tvärtom).

Mona Sahlin påminner om Hillary Clinton. Toblerone och några mail.
Småsaker blir plötsligt enorma saker som är direkt jämförbara med andra mycket större saker. Jag tänkte först att det gällde alla kvinnor i politiken, men som du säger så verkar detta inte gälla Busch. Så det är väl mera vänster/mitten/demokrat kvinnor det gäller :idea::meh: Blä, jag blir bitter av denna behandling av dessa kvinnor som Sahlin och Clinton oavsett vad jag tycker om deras politik.
Och nu ev Harris... :cautious:
Nu var det betydlig mer som Mona Sahlin gjorde förutom att köpa Toblerone för statens pengar genom åren ...
 
Nu var det betydlig mer som Mona Sahlin gjorde förutom att köpa Toblerone för statens pengar genom åren ...
Okej, men jag tänkte på hur man förstorade så pass att man kallade det tobleroneaffären och Hillarys mail.
Hillary har säkert dessutom gjort mer än de där mailen också. Men bara det att man gett dessa två saker ovan så pass betydelse att man vet genast vad man menar när man benämner dem så kort..
Jag kan inte komma på om det finns liknande motsvarigheter hos manliga politiker.
 
Okej, men jag tänkte på hur man förstorade så pass att man kallade det tobleroneaffären och Hillarys mail.
Hillary har säkert dessutom gjort mer än de där mailen också. Men bara det att man gett dessa två saker ovan så pass betydelse att man vet genast vad man menar när man benämner dem så kort..
Jag kan inte komma på om det finns liknande motsvarigheter hos manliga politiker.
I Monas fall tänker jag att det spelat in att hon kom tillbaka till politiken igen att det pratats mer om det än i de fall folk hoppar av och går över till att leva "icke-offentliga" liv. Och inte minst att hon gjort nya klantigheter som också ger anledning att tala om allt hon gjort som helhet vid förnyade tillfällen.
 
Okej, men jag tänkte på hur man förstorade så pass att man kallade det tobleroneaffären och Hillarys mail.
Hillary har säkert dessutom gjort mer än de där mailen också. Men bara det att man gett dessa två saker ovan så pass betydelse att man vet genast vad man menar när man benämner dem så kort..
Jag kan inte komma på om det finns liknande motsvarigheter hos manliga politiker.
Tobleroneaffären var att blanda ihop sina egna pengar och låta skattebetalarna betala hennes inköp av bl a blöjor och toblerone. Det är sexigt att betala skatt men inte göra det själv, ta familjen till Karibien på time out med livvakt som betalades av staten + resa och vistelse, osant intygande mm mm. Listan är både lång och rätt graverande och handlar om en politiker som har svårt att sätta gränser och hålla reda på vilka kort som ska betala privat konsumtion och vilka som är till representation genom jobbet.
 
Har ni fått med er att demokratiska väljare har fått mejl - angivligen från Iran - med hot om att de måste rösta på Trump, annars kommer Proud Boys och tar dem?! Helt j***a galet, rena rama Vilda Vesten där borta nu, ju.....
 
orange moron.PNG
 
Har ni fått med er att demokratiska väljare har fått mejl - angivligen från Iran - med hot om att de måste rösta på Trump, annars kommer Proud Boys och tar dem?! Helt j***a galet, rena rama Vilda Vesten där borta nu, ju.....

Vilken total bullshit. Nog för att konspirationsteorier ofta är ganska underhållande, men detta är bara fjanterier.
 
Det senaste tillskottet i trenden som aldrig var het, aka mångmultimiljonärer i mansions som skrockande påtalar för folket hur de ska eller inte ska rösta. Det var motsatsen till en vinnande taktik 2016, och likaså nu. För att inte tala om hur rasistiskt, smutsigt och äckligt det är.

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp