Presidentvalet i USA - 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kan man registrera sig med "sitt" parti, nagot som valdigt manga gor. Det ar alltsa bara att fa tag pa listan med Demokratiskt registrerade parsoner for att veta vart det ska skickas.

Jag tänker nog mest att ett och annat såndärt hot-mejl - skickat lite mer planlöst - även till personer som starkt överväger republikanskt val i år - inte gör någon skada för den som har avsikten att sprida lite oro. Snarare kanske tilltalar några av de som starkt överväger republikanskt i år, att visa allvaret och lockandet med lite våld mot motståndare.

(Slutsats: Det finns alltså ingen extrem finess med att spendera alltför många miljoner dollar på att kirurgiskt rikta in mejlet på personer som med någon definierad sannolikhet skulle rösta demokratiskt genom att hacka in sig på åsiktsregistrering.)

Min andra slutsats är att det verkar vara lite konspirationsteoretiskt och osannolikt att påstå att det kommer som stött av en pågående officiell kampanj, när det finns även andra än politiska kampanjer som har makt att skicka e-post en masse.
 
Jag tänker nog mest att ett och annat såndärt hot-mejl - skickat lite mer planlöst - även till personer som starkt överväger republikanskt val i år - inte gör någon skada för den som har avsikten att sprida lite oro. Snarare kanske tilltalar några av de som starkt överväger republikanskt i år, att visa allvaret och lockandet med lite våld mot motståndare.

(Slutsats: Det finns alltså ingen extrem finess med att spendera alltför många miljoner dollar på att kirurgiskt rikta in mejlet på personer som med någon definierad sannolikhet skulle rösta demokratiskt genom att hacka in sig på åsiktsregistrering.)

Min andra slutsats är att det verkar vara lite konspirationsteoretiskt och osannolikt att påstå att det kommer som stött av en pågående officiell kampanj, när det finns även andra än politiska kampanjer som har makt att skicka e-post en masse.

Jag svarade narmast pa @Sharpless kommentar att det ar skrammande att staten vet vad man rostar pa. Har man registrerat sig som demokrat ar det public record och det gar att fa fram informationen, atminstone i de flesta stater.
 
Jag svarade narmast pa @Sharpless kommentar att det ar skrammande att staten vet vad man rostar pa. Har man registrerat sig som demokrat ar det public record och det gar att fa fram informationen, atminstone i de flesta stater.
Men det är väl inte nödvändigtvis så att bara för att en person är publikt registrerad som demokrat, så är den personens mailadress direkt känd?

(dvs när man publikt registrerar sig, fyller man då i fälten [Namn] och [Mailadress] bland flera?)
 
(Slutsats: Det finns alltså ingen extrem finess med att spendera alltför många miljoner dollar på att kirurgiskt rikta in mejlet på personer som med någon definierad sannolikhet skulle rösta demokratiskt genom att hacka in sig på åsiktsregistrering.)
Den Big Data som finns om oss alla som använder Internet, och säljs till höger och vänster, behöver inte kosta alltför många miljoner dollar. En del aktörer (ex. stater) har säkerligen dessutom redan den datan, och då är den gratis.
 
Men det är väl inte nödvändigtvis så att bara för att en person är publikt registrerad som demokrat, så är den personens mailadress direkt känd?

(dvs när man publikt registrerar sig, fyller man då i fälten [Namn] och [Mailadress] bland flera?)

Yep, namn, mailaddress och fysisk address ingar i registrerings uppgifterna ... atminstone i de flesta stater, om inte alla.
 
Ok, thanks for info.
Som svensk känns det lite oväntat - säger jag för mig själv.

Det ar nog egentligen mer ovantat har ... I Sverige ar ju uppgifter pa personnummer och namn/address public har jag for mig. Har ar allt sadant "hemliga gatan" ... MEN i fragan om att registrera sig for att rosta valjer man sjalv om man vill tala om vad man rostar pa, eller vill vara public.
 
Det ar nog egentligen mer ovantat har ... I Sverige ar ju uppgifter pa personnummer och namn/address public har jag for mig. Har ar allt sadant "hemliga gatan" ... MEN i fragan om att registrera sig for att rosta valjer man sjalv om man vill tala om vad man rostar pa, eller vill vara public.
Jag fattar inte riktigt. Varför ställs öht frågan om vad man röstar på? När informationen är överflödig i sammanhanget om det går lika bra att vara utan den?
 
Känns som en rätt pålitlig källa för mig.... De brukar inte direkt sprida konspirationsteorier, men man kan ju kolla upp det mera noggrant om man vill.

https://www.tv2.no/a/11725812/

Självklart kan folk ha fått sådana mail. Jag får ofta mail från nigerianska prinsar, hur otroligt det än må låta.

Det som är total bullshit är att det är från iran, och att det skulle föreligga nån slags hot from PB om att göra nånting alls iom valet mot nån väljare öht. Konspirationsteori på nivån av flat earth.

Det finns även mail som säger att nigerianska prinsar kommer skicka pengar om man bara ger dem en liten summa som hjälp först. Större chans till sanning där, eftersom det åtminstone finns riktiga, rika människor i Nigeria.
 
Jag fattar inte riktigt. Varför ställs öht frågan om vad man röstar på? När informationen är överflödig i sammanhanget om det går lika bra att vara utan den?

Ingen fragar vad man rostar pa, men det ar manga som registrerar sig med sitt parti. De registrerar sig inte bara for att rosta, utan att rosta for, till exempel, Demokraterna. Jag antar att de vill visa upp sitt stod.
 
Självklart kan folk ha fått sådana mail. Jag får ofta mail från nigerianska prinsar, hur otroligt det än må låta.

Det som är total bullshit är att det är från iran, och att det skulle föreligga nån slags hot from PB om att göra nånting alls iom valet mot nån väljare öht. Konspirationsteori på nivån av flat earth.

Det finns även mail som säger att nigerianska prinsar kommer skicka pengar om man bara ger dem en liten summa som hjälp först. Större chans till sanning där, eftersom det åtminstone finns riktiga, rika människor i Nigeria.
Vem har nånsin påstått att mailspammare från Iran varit i kontakt med Proud Boys, och säkrat upp att de som röstar fel ska få ett kvartssamtal?

Mailen kom från Iran. No Bullshit.
Mailen hotade med Proud Boys. No Bullshit.
 
Undrar hur stor åverkan Biden gjorde när han kallade Trump för George..... Å andra sidan sa Trump seven-eleven när han menade 9/11 vid ett tillfälle...! Men hans klavertramp brukar ju tolereras av hans fans....
 
Undrar hur stor åverkan Biden gjorde när han kallade Trump för George..... Å andra sidan sa Trump seven-eleven när han menade 9/11 vid ett tillfälle...! Men hans klavertramp brukar ju tolereras av hans fans....

Inte alls, det är redan glömt. Just nu handlar mycket om Tucker Carson och att han skickat dokument som ska bevisa Hunter Bidens korruption men att de försvunnit i posten. Tydligen togs det inte några kopior eller scannades och skickades via e-post.

https://www.independent.co.uk/news/...unter-biden-evidence-deep-state-b1412878.html

Noteras ska att Fox News framgångsrikt försvarade Tucker Carlson i ett tidigare fall när de argumenterade att ingen tror på vad han säger. https://www.npr.org/2020/09/29/9177...s-tucker-carlson-tells-you-so-say-fox-s-lawye

Samt att Miles Taylor (fd chief of staff i Homeland Security) skrev en anonym op-ed 2018 som kritiserade Trump. Taylor har sedan dess avgått och är numera öppet kritisk mot Trump och det var därför ett stort antiklimax på båda sidor. Trump själv ägnade dock en del av sitt senaste rally till att kritisera Taylor.

Något som dominerar nyhetsflödet just nu är ffa oron för våldsamheter i samband med valet. https://eu.usatoday.com/story/news/...-for-armed-groups-around-election/3755894001/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp