Prestige 35 i grader?

tinituss

Trådstartare
Hur bred är Prestiges 35a i grader?
har försökt hitta det men inte lyckats...

Har oxå "lyckats" mäta hästen till ca 105 grader..
Så vilket märke och ca storlek skulle kunna passa han??
Blir något rakare vid arbete..

Bilder på han:
14627376.jpg

14627377.jpg

14627379.jpg

14627381.jpg

Bild på Prestigen:
14627386.jpg

Ursäkta bildbomben..

Även intresserad vad en horse saver 31 har för bomvidd, en kompis som har den och hon behöver en bredare sadel hon med, vore kul och veta hur bred den är då..

Sv: Prestige 35 i grader?

den är för smal. tror inte du lyckas töja ut den till 105, kanske om den vidgas till 38 och tar ut stoppning...

Ska inte ha kvar sadeln..
därav att jag frågade om andra märken..
var mer nyfiken bara på hur många grader sadeln hade...
Sadeln passar heller inte ryggformen.. den är för böjd för han..

tycker hästen ser svängd ut i ryggen så det är lite konstigt.. men han kanske blir rakare när han rör sig.

kan nog stämma att hästen är dryga 100, sadeln är 90-95.
kolla amerigo, frank baines, bates med vidaste järnet, kanske den nya globusen?

Han blir nästan helt spikrak i ryggen när han jobbar rätt..
Hade en stübben hoppsadel förut och den såg ut som en gunghäst uppe på ryggen på han.. dom e väl iof väldigt böjda..

Har själv funderat på bates, wintec men är orolig att han kommer bredda ur dom då dom e 105 grader med bredaste järnet..

jag såg på tyska ebay att det finns ett guldjärn som är specialtillverkad av sadelmakare som man kan sätta i. det är bredare än det vita!

Hmm får väl ta och kolla upp det här med wintec/bates lite noggrannare då kanske..
Har ju förälskat mig i close contacten.. (behöver både dress å hopp sadel..)

Hmmm njae har kollat lite på dom men gillar inte utseendet på dom..
har testat en kompis albion och den skulle nog kunna vara nåt iof.. även om hennes var för smal, men en bredare hade nog suttit kanon..
men som sagt så var det det här med utseendet på dom.. visst det e inte allt men iaf..
finns det snyggare sadel som passar så tar man ju hellre det?!:p

Liknande trådar

Utrustning Jag letar hoppsadel till min häst. Jag har mätt honom och han kräver en bom som motsvarar 105 grader. Han är hyfsat rak, kort sadelläge...
Svar
0
· Visningar
2 543
Senast: Andrii
·
Utrustning Behöver lite hjälp att spåna dressyrsadlar till min lilla häst. En liten häst, ca 160 hög och ganska kort (ligger på ca 140 i täcken)...
Svar
6
· Visningar
991
Senast: aida
·
Utrustning Hej! Börjar äntligen se ljuset i slutet av sadeldjungeln, men blir lite tveksam när jag läser om prestiges bomvidder. Har en korsning...
Svar
12
· Visningar
11 344
Senast: MM
·
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig... 2
Svar
31
· Visningar
5 506

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka