Prestige hippos

Sipuli

Trådstartare
Ja vad har ni för åsikter om de sadlarna?
Eller prestige sadlar övht?

Tror ni att en 17", 36:a skulle passa på Den här hästen?
PICT1424.jpg

Sadeln är begagnad, så har inte så mkt att välja mellan.
Ska ta ut en sadelutprovare, men tänkte höra vad sadelproffsen på buke tyckte innan. ;)

Sv: Prestige hippos

Nja, vet inte exakt hur bred hon är i grader, men hon är VÄLDIGT vid, xw-xxw, 34:a i m&n's storlekar.
Alltså ponnysadlarna då. :)

Hopplöst att säga utan att prova. ;)

Men chansen att den passar lär vara ganska stor. Rygglinjen är som gjord för Prestige Hippos. Om inte den passar i vidden så går den ju att ändra också.

Jag har en Prestige golden star hoppsadel (haft 9 månader) och en Prestige hippos dressyrsadel (haft i nån vecka, endast ridit i den 1 ggr). Jag är jätte nöjd med hoppsadel (och dressyrsadeln, fast jag har haft den så kort tid :p.)

Jag har bomvidd 34 i min dressyr och 33 i hoppsadeln. Och min häst är av den nätta/ädla modellen, båda sadlarna sitter kanon!:love:

Tycker att dressyrsadlarna är jätte bra har en (Venus D själv)
Men upplever att hoppsadlarna är lite hala om det inte är kalvskinn. Min syster har en Golden Star som jag tycker är jätte hal att hoppa i.

Sadeln kan nog passa rygglinjen, men jag kan inte tänka mig att den är vid nog. Jag ahr en M&N 33 och Prestige 36 och 37 är alldeles för smalt.

Jag har haft min prestige i lite mer än en vecka nu. bästa köpet jag gjort, förutom hästen!:love:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
866
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1... 2
Svar
27
· Visningar
2 347
Senast: Tossa90
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: Tora
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vab eller inte
  • Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur