Prestige,...hippos??

majapia

Trådstartare
Läste en gammal tråd om någon som nämde att prestige sadlarna var så himla bra på alla sätt och vis dock inte en "hippos".:confused:
Nu undrar jag bara lite grann,..köpte en prestige sadel som låg perfekt på min kuse och det var en golden star och på själva sadeln så står det hippos på den lilla knappen uppe vid sätet typ.
Har jag nu gjort ett dåligt köp???:eek:

Sv: Prestige,...hippos??

Om den ligger perfekt på din pålle är det väl absolut inte ett dåligt köp? :)

De i trådarna du pratar om, kanske menade att just Hippos modellerna var billigare/lite 'sämre' än övriga produkter från prestige?

De kanske bara menade att tex läder eller så hade aningen sämre kvalité än de dyraste pestigesadlarna?

Jag tror att hippos är en bra sadel om den passar din häst och dig som ryttare!

Hipposen är bra den också dock inte lika bra läder som i resten av sadlarna, därmed inte sagt att det är dåligt på något vis.

Jo det är en prestige golden star, har fått med garantibeviset och kvittot på den och under kåpan så står det golden star på den.
Men den här lilla "knappen" eller märket kan man också säga som sitter uppe nästan vid sätet på kåpan...där står det hippos på den.

Det tror jag inte det gjorde på min GS. Det stod iaf inte Golden Star under kåpan, bara på skyddet för stropparna.

Har du nån bild på den?

Tror jag har samma sadel som dig då. Står det inte appalosa eller liknande på bakvalvet med? *funderar*

Jo det står appalosa i bak på den....har tagit bilder men jag vet inte hur jag ska lägga in dem här på denna tråd..

Lägg först upp bilderna på pixbox, bilddagboken eller liknande sida. När bilderna väl ligger där så högerklickar du på bilden, trycker på kopiera bildadress (?) och trycker sedan på den lilla rutan som ser ut som ett vykort med berg på och ett frimärke i hörnet. (Nu är vi tillbaka på buke och "svara på inläggrutan") Där klistrar du in bildadressen. Nu är det förhoppningsvis klart, tryck på förhandsgrandska inlägg innan du skickar iväg det så är du säker.;)
Dålig förklaring men hoppas du fattar... Annars får jag lägga in bilder på min ikväll så kan du se om det är samma.

nej det funkar inte, det blir bara en länk till min pixbox och så får man väl inte göra eller.....

Ok den är ju från 2002 så det är väl en relativt gammal sadel då...

pic_show_id22145042.html

pic_show_id22145043.html

pic_show_id22145044.html

pic_show_id22145045.html

pic_show_id22145046.html

Här är i alla fall bilderna på sadeln. Tror att jag lyckades:idea:

Det är en Golden Star men den är äldre än 2002. Vad står det för sadelnummer på den?

Samma som min såg det ut att vara. Min sadel fick kusinen med när hon köpte häst och sedan har jag fått ta över den så jag har ingen aning om hur gammal den är, kan man se det på den? Elektron verkadde ju sett det iaf. :D

Liknande trådar

Utrustning Har verkligen ingen koll på det här med sadlar så jag provar här. Har precis köpt en d-ponny och fick med en Prestige Golden Star som...
Svar
7
· Visningar
1 355
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 913
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Hejsan När min häst var hos sin fodervärd skaffade dom en claridge house syntetsadel ifrån Hööks som låg perfekt på mitt sto. Jag går i...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: Elliiiijot
·
Utrustning Vi ska köpa en ponny som hos nuvarande ägare enbart rids i dressyr och de har därför inte satsat på hoppsadel till honom utan köpt en...
Svar
13
· Visningar
4 213
Senast: Harbor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka