Bukefalos 28 år!

prestige hopp och dressyr sadel hjälp!

Peace91

Trådstartare
Hej! Har en en utprovad prestige VersailleUutprovad med padd då de tyckte den låg bäst så), som är märkt i storleken ""A+2 17/35",(vet ej vad A+2 betyder?) nu är det så att jag gärna viljat haft en dressyr sadel också då vi rider så mycket dressyr och det är de vi vill satsa på :D

Jag tänkte leta en bättre begagnad, istället för en ny billigare, då jag har inte allt för mycket att kunna lägga ut men vill endå ha en hyffsad sadel.

Har nu hittat en Prestige hippos dressage, 17", bomvidd 33, men är omvärmd till 35. Kommer den att passa? Är själv halvdålig på det där med sadlar :( Ska självklart prova ut den om jag köper den men igenom att det är så långt bort så läre jag köpa den först innan jag kan prova den.
Är det någon som vet om dessa sadlar är lika varandra annars? Tänkte att de kanske är olika endå liksom även fast det är samma storlek .. :cautious:
 
Sv: prestige hopp och dressyr sadel hjälp!

Jag har haft en Versailles till min häst, och Hippos har legat helt ok på honom också. Dock funkade det inte att ta samma bomvidd rakt av. Köpte inte dressyrsadeln eftersom jag inte gillade den så minns inte riktigt, men tror att Hipposen var en eller två storlekar smalare än Versaillen.

Det brukar annars finnas rätt gott om begagnade Hippos hos butiker så om du har möjlighet är det kanske enklast att ta med hästen dit och prova innan du köper? Du kan ju kolla med dem innan vad de har inne.
 
Sv: prestige hopp och dressyr sadel hjälp!

En omvärmd sadel är nästan alltid smalare än en original.
 

Liknande trådar

R
Utrustning Jag behöver köpa en sadel som jag kan använda tills det dyker upp en sadelutprovare i närheten och det är minst 6 veckor bort.. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 092
Senast: Raderad medlem 142449
·
Utrustning Har verkligen ingen koll på det här med sadlar så jag provar här. Har precis köpt en d-ponny och fick med en Prestige Golden Star som...
Svar
7
· Visningar
1 228
Utrustning Vår häst har en Prestige X-Helen i vidd 33, den ligger jättebra både med och utan padd/paddschabrak. Har provat en prestige i vidd 32...
Svar
0
· Visningar
615
Senast: Mirabilis
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp