Pris på Anläggningskort årsvis???

P

ponnystallet1

Jag skulle vilja veta vad ni betalar i anläggningskort per år! och om ni även har så att ni kan arbeta typ ca 30 tim och få rabbaterat pris på årskortet! vad ingår? vilka tider har ni tillgång till ridhus? behöver ni skriva upp er på utebanor osv? Får ni någon kompenation om ni har jobbat fler timar än dom som ska arbetas av för ett billligare årskort? Vi håller på att diskutera fram alternativ i våran klubb och skulle därför vilja ha liten översikt på hur det ligger till ihela landet , Alla svar tar tacksamt emot.
:banana: :banana: :banana:
 
I ridhuset närmast mig kostar det 1200.- per år eller 50 kr gång, trots att vi har nära från "mitt" stall så kommer vi bara vara där när "nöden" verkligen kräver och då betala per gång trots att det är tillgängligt alla dyngets timmar och ingen bokning krävs, orsaken är full hinderpark framme hela tiden (12-14 hinder) plus att underlaget hålls efter mycket dåligt, inga dörrar finns så ska man löshoppa får man vara en hel arme med folk.

På klubben 1½ mil bort, finns tre alternativ, 1. 1200 årskort, 2. 50:- gång eller 3. 600:- om man tävlar för klubben och skriver på ett sk ryttarkontrakt vilket innebär att man är skyldig att ställa upp att hjälpa till på ett visst antal tävlingar per år.
Här har alltid ridskolan förträde, dock brukar det oftast finnas plats för privatryttare, men vissa tider kan det bli väldigt trångt och ridning för tränare måste tid bokas och man får inte ta dit vilken tränare man vill.
 
På ridskolan nära mig betalar man 1000 kr PER HÄST, om jag har två hästar kostar det 2000, per termin eller 50 kr per gång. Man kan inte jobba av. Man kan alltid rida fram till 15.30 och mellan 18-19, det finns också en jättestor utebana.
En annan ridskola tar 120 kr /månad per ryttare, men där finns nästan inga tider att rida.
Och ett tredje ridhus tar 60 kr per gång.
/P
 
Då är jag lyckligt lottad :)
600:- för ridhus/hästägare.
150:- medlemsavgift.
För ett år blir det alltså 750:-
Och då får jag rida alla mina hästar för samma summa.
I detta ridhus är det bara enstaka kvällskurser och ridhuset mäter 60*20m. Underlaget är kalas!
 
Årskort 1250:- då ingår tillgång till 2 ridhus, ridbanor, hindermaterial, spolspilta, tvättmaskiner samt tillfällig uppstallning (man måste göra rent efter sig). Dock förekommer ridskoleverksamhet så det står inte till förfogande alla tider.
 
600 kronor per år plus 50 kronor till per familjemedlem.
Det är ett ridhustält, med tillfällig uppstallning och det finns ingen ridskola där, men är oftast bokat på kvällarna.
 
Re: Pris på Anläggningskort årsvis???Vad är rimligt

:confused: Jag undrar bara vad ni tycker är skäligt att betala för ett anläggningskort! Ska det ingå några arbetstimmar på detta ? Om man arbetar mer än fast ställda antal timmar & pris för anläggningskortet, tycker ni att föreningen ska kompensera er med något? typ resa till någont evenemang!Globen horse show eller scandinavium,Flyinge dagarna i November eller vad säger ni? det finns ju fler förslag!.
Vi i våran klubb får betala 500:-/året + 30 timmar arbete vid tävlingar, och överstigande 30 timmar skulle klubben ordna någon form av resa som tack. jobbar man inte så betalar man 1500:-/året och slipper jobba. sedan är det ett annat pris för familjer som rider. Ge mig synpunkter på detta, Både possitivt och negativt, jag vill försöka få igång en debatt om hur sveriges ridklubbar ornda för sina ryttare och vad dom får betala och vad som ingår. ett stort tack. :banana: :banana:
 
Re: Pris på Anläggningskort årsvis???Vad är rimligt

det viktigaste, tycker jag, är att allt sker öppet och fastlagt så att det inte blir skitsnack och favoriseringar. Öppet = att alla vet vad som gäller, fastlagt = styrelsebeslut på reglerna.
Det där med en resa som lockbete låter väldigt bra, de flesta klubbar jag kommer i kontakt med ställer ideellt arbete som krav.
Ersättning är bra. Huruvida ca 33 kr/tim är skäligt kan jag inte yttra mig om, mycket beror på klubbens ekonomi.
/P
 
Nu har vi eget ridhus och kan rida när vi vill, men hade vi inte haft det skulle tillgängligheten betyda väldigt mycket för vad jag skulle vara villig att betala.

Är det t.ex. som för några kompisar till mig, endast möjligt att rida kvällstid efter kl 22 eller före kl 16 när ridskolan slutat och oftast upptaget på helger med tävlingar resp kurser, finns ju inte så mycket att betala för tycker jag. Då är 1.500/år dyrt.

Jag skulle inte vilja ha ett obligatorium för arbete, det måste vara valfritt och gå att betala bort sig från det.
 
Vår klubb har ett ridhus 24x60, inga utebanor el likn ännu... Ridhuset används främst av ridskolan, men är övriga tider öppet för allmänheten. Ridskolan har bokat alla vardagskvällar, men tiderna varierar. Endel dagar startar de sent och endel dagar slutar de tidigt, så det finns även möjligheter att rida på vardagskvällar. Hindermaterial och sånt är tillgängligt.
Årskort: 1000:-
Halvår: 500:-
Månadsvis: 100:-
Terminskort: Har precis tagits fram, är inte säker på priset.
Löser man ridhuskort får man använda ridhuset hur mycket man vill då det är ledigt. Vill man rida ensam måste man boka och då kostar det 100:- extra per timme.
Vi har inget rabattsystem.
Ridhuskortet är personligt för ryttaren.
Det finns också medryttarkort, men det är oxå nytt, så jag har ingen koll på det priset, men det är billigare än "vanliga" kortet.
 
Så när man själv vill rida går det alltså inte. :(
Håller med, i detta läge max 500:-/år.

EGET RIDHUS :mad:
Och det var du tvungen att säga :crazy:
Nåja jag vinner väl åxå på hästar en dag :D :D :D
 
160 kronor/månad, inklusive moms.
Privat ridhus, finns på gården där hästen är uppstallad.

Immer
 
1000:- + medlemsavgift 300:-.
Alt. 50:-/gång

Meeen...nu har jag ju fått ett litet ridhus för mig själv på gården så... ;) :bump:
 
Vi betalar våran medlemsavgift, sedan så ska vi hjälpa till 8 ggr, vilket motsvarar 4 hela dagar.
Hjälper vi inte till på tävlingar etc så får vi betala 250 kr per gång vi inte har hjälpt till.
Vi betalar inget exra för att få använda något av våra tre ridhus, eller de stora utebanona!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan ...flytta till ett annat stall! Måste få beklaga mig lite och höra hur det ser ut i resten av landet. I somras flyttade jag till en...
Svar
14
· Visningar
3 180
Senast: Totola
·
Hästmänniskan Vet inte om tråden ligger rätt men moderator får gärna flytta den om den ligger fel. Men vad betalar ni dels för att rida i ridhus...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 511
Senast: SaraMara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp