Pris på hö

1.80 / kg för småbal.Men det är ju omomsat om man säger så.
Måste hämta själv.
Kommer nog att byta leverantör för detta kvaliteten är lite varierande tyvärr.
 
Hehe, joo jag skulle verkligen villja säga att du är dragen vid snoken.
Jag har köpt hö för 1kr/kg med bra värden, alldeles utmärkt för tränings/tävlings hästar.
Sen så är ju faktiskt det ännu billigare att köpa i storbal än vanligt hårdpressat då det i storbal är billigare att framställa! :) Så, det är nog dags för dej att börja kolla efter annat hö om mdu inte vill slösa med din pengar! ;) :p
 
min stallägare/bonde tar 1,5 kr/kg oanalyserat. Sen vet ajg inte om han tar frakt och moms. :smirk:
 
4.50 för höet och 4:20 för horse hage, om använder deras hö.
Men köper även eget men dom fodrar det dock inte , och det kostar mellan 1-2 kr jätte fint hö :)
 
4;50!!! :eek: Herre dj-lar! Då får man ju bara ha en lättfödd shettis om man ska betala 4:50 kilot för höt ...
 
Jo jag vet, och man måste ju köpas deras hö om man inte kan vara där morgon, lunch, ef, och kväll :smirk:
 
Vad jag tycker är dyrt eller billigt för ett hö beror ju helt och hållet på innehållet! Jag betalar 2 kr/kg för mitt hö med 58 g smb. Det tycker jag är helt okej. Det är små hårdpressade balar.

Nu ingår annat hö i stallhyran, men skulle jag köpa det skulle jag inte betala många ören för det efterom det bara innehåller 12 g smb.
 
Jag betalar 1 kr/ kg för ett hö med bra värden (52g Smrp, 7,9 MJ). Balarna väger ca 22-25 kg.
Vi hämtar själv. :)
 
Betalar 50 öre, omomsat per kg för hösilage med en TS på 58. Då får jag hämta och analysera själv. Årets analys visar på helt ok värden.
 
Men HÖ är otroligt svårt att skörda med bra kvalitet i storbalar. Jag tror knappt jag vet någon som lyckats.

Ensilage eller hösilage (hemskt ord :() går bra däremot. Jag vågar däremot bara köpa hö för en inplastad bale är så att säga inte inspekterbar.
 
1.75 kr/kg för oanalyserat hö i småbalar, betalar 12.15/bal och säljaren säger dom väger 10 kg. Vi har fått det till ett snittvärde på 7 kg per bal. Vi hämtar själva och han ger inte kvitto och blev grinig och sur när vi plockade bort och lämnade kvar i ladan de balar som vi inte ville köpa.

135 kr per ca 100 kgs storbal, 1,35 kr/kg med kvitto. Trevlig bonde, oanalyserat och vi hämtar själva men han lastar på balarna med traktorn.

Här är det svårt att överhuvudtaget hitta bra hö och efter att ha varit runt och tittat på x-antal ställen blev det även av storbalarna för de små balarna vid andra ställen var av sämre hygienisk kvalitet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 410
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 661
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 164
Foder & Strö Är intresserad av hur ni gör med era ponnysar som inte går på 24 t-bete. Jag har mina på gräs ca 1 t om dagen, utöver detta får de hö; 3...
2
Svar
31
· Visningar
2 673

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp