Pris på omplacering (utbruten urUppdateringstråd 27)

Min förra hund köpte jag för 5000 kr när hon var 5 år. Jag har ras som normalt blir ca 15 år. Frisk, trevlig och jättehärlig hund som dessutom var barnbarn till en av mina tidigare hundar.

En hund var det tänkt att jag skulle vara fodervärd till. Men hunden hade fått snittas och uppfödaren ville inte utsätta hunden för det igen. Så den fick jag utan att det togs valpar. Också underbar, frisk, trygg hund.
Valpar från min uppfödare går på över 20 000 kr.
 
Mitt första inlägg här även om jag varit inne och läst något år. Har varit öppen för att köpa vuxen hund (lutar åt valp nu dock) och har ärligt talat räknat med att en vuxen hund skulle kosta minst lika mycket som en valp, förutsatt att den är mentalt och fysiskt frisk. Som tidigare skrivits är det ju knappast alla som köper BC för vallning och valptiden är ju inte bara underbar.
 

Liknande trådar

D
Övr. Hund Hej Jag har för ett par månader sedan tagit mig an en amstaffmix på tre år, alltså omplacering. Den förre ägaren hade låtit honom...
2
Svar
25
· Visningar
2 779
Övr. Hund ... Går ju hundköpartankar, och vill jobba med min hund. Har hittat en mycket trevlig BC hane (se tidigare tråd) som är tränad lydnad...
Svar
14
· Visningar
1 243
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp