Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Pris på strö

P

piggis_83

Vad betalar ni för erat strö? Har ni spån/torv? Vart köper ni det? hur mkt brukar det gå åt? Månadskostnad till en häst (stor) i box?
Vad tror ni det kostar om man köper torv direkt från torv-"fabriken" i stooooora balar (ca 1x1x3 m) o hämtar det själv?

Jag har kutterspån i hårdpressade balar, tror(inte säker) det är 200 liter i dom. Köper dom direkt från tillverkaren för 42.50/bal. För mig går det åt ca 3 balar i månaden.

L

Lucy_pearl

Har både spån och torv. Spånet är stooora balar som kostar 80:-, dom väger nog mer än mig för jag har ett helvete att släpa dom till boxen.
Torvbalarna är ganska små och kostar 63:-.
Har köpt 8 st spånbalar och 10st torvbalar och dessa räcker hela året, så kostnade för ett år blir 1270:-

W

wera

Jag använder spånbalar och gör av med en i veckan.....någon enstaka gång blir det mer. Jag betalade 40:- st för dem. :crazy:

/Wera

Jag har köpt 5 m3 spån för 400:- sedan gick transporten på 200:-. Jag betalade bara bensinpengar för hemkörningen har en underbar arbetskamrat som lånade ut kärra, bil och sig själv för att jag skulle få hem mitt spån :bow: :bow:.
Vet inte hur länge det kommer räcka jag är en notorisk ströslösare som slänger ut allt som kan vara skitigt.

B

**BORTTAGEN**

Köper spånbalar, 69 kr/st. ( :crazy:, vilken prishöjning det har blivit på spån genom åren...)
Går väl åt en 4-5 balar/häst och månad.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6464 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Foder&Strö I stallet där vi står nu sen i somras är det halm som strö (ingår obegränsad mängd). Min häst kissar vid sidorna, är stor o tung o rör...
Svar
10
· Visningar
777
Anläggning Hej hej. Jag har ett litet stall på 5 boxplatser som är godkända upp till 148 cm. Vi har möjlighet att värma upp sadelkammaren. Inget...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
4 987
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
1 465
Anläggning Jag har varit inne på att bygga lösdrift hemma men har nu fått möjligheten att ta över ett litet stall istället och då kommer jag...
Svar
2
· Visningar
698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckningar 2021
  • OS-laget

Omröstningar