Pris transportera häst

Viktoria_

Trådstartare
Hej! ni som något nyligen kört hem häst genom att låta en hästtransportör köra hem den åt er, vad har ni betalat? jag har kontaktat några företag om prisuppgift men de som har återkopplat har svarat på allt förutom just prisfrågan. De har till och med velat spika datum för transport utan att informera om priset. Så, vad har ni betalat och mellan vilka sträckor transporterades hästen/hästarna?
 
Våren 2022 körde jag ned min häst från Stockholm till Skåne med större transportfirma, vill minnas att jag betalade runt 4500 eller något åt det håller inkl moms. Allt gick smärtfritt och bra och hästen åkte väldigt bra i den stora bussen.
 
Hej! ni som något nyligen kört hem häst genom att låta en hästtransportör köra hem den åt er, vad har ni betalat? jag har kontaktat några företag om prisuppgift men de som har återkopplat har svarat på allt förutom just prisfrågan. De har till och med velat spika datum för transport utan att informera om priset. Så, vad har ni betalat och mellan vilka sträckor transporterades hästen/hästarna?
Märkligt att du inte fick ett pris.

För två år sedan betalade jag 3800 kr Göteborg-Örebro i "egen" b-kortsbil.

Min häst fick resa ensam och lös som i en box.
 
Går transport inom rot/rut (kommer aldrig ihop vad det heter). Transport när man flyttar gör ju det.
 
Hej! ni som något nyligen kört hem häst genom att låta en hästtransportör köra hem den åt er, vad har ni betalat? jag har kontaktat några företag om prisuppgift men de som har återkopplat har svarat på allt förutom just prisfrågan. De har till och med velat spika datum för transport utan att informera om priset. Så, vad har ni betalat och mellan vilka sträckor transporterades hästen/hästarna?
Milano-Västerås i mars i år, 1000 euro.
 
Hej! ni som något nyligen kört hem häst genom att låta en hästtransportör köra hem den åt er, vad har ni betalat? jag har kontaktat några företag om prisuppgift men de som har återkopplat har svarat på allt förutom just prisfrågan. De har till och med velat spika datum för transport utan att informera om priset. Så, vad har ni betalat och mellan vilka sträckor transporterades hästen/hästarna?
I mars i år, häst som åkte ensam i B-korts buss från Skåne till Västmanland, tror jag betalade 6500kr ca. Supernöjd med allt.
 
Juni i år. Gävle - Tidaholm fick jag offerter på 6000 - 10 000 kr. Så det kan löna sig att fråga flera. Kan vara dels stor skillnad i pris mellan olika men också ffa beroende på om de kan samordna resor. Då blir det billigare.

Samma sträcka januari 2021 kostade 3500 kr. Så priserna har ökat rejält, vilket är bra att ha med sig när folk nämner vad de betalt bakåt i tiden
 
Rent generellt så är det inte ovanligt att Gotlänningarna hjälps åt med transportplatser på båten. Alltså, de sprider info om att de har plats i transport (släp eller lastbil) när de ska åka åt ena eller andra hållet.
Om man har möjlighet att möta upp...
 
Rent generellt så är det inte ovanligt att Gotlänningarna hjälps åt med transportplatser på båten. Alltså, de sprider info om att de har plats i transport (släp eller lastbil) när de ska åka åt ena eller andra hållet.
Om man har möjlighet att möta upp...
Tack! Jag har möjlighet att möta upp och det skulle isf vara en väldigt resvan ettåring :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 102
Ekonomi & Juridik Hej! Är lite nyfiken vad ni som står i kollektivstall betalar och vad ni får i det priset. Sen undrar jag vad ni skulle tänka er att...
2
Svar
33
· Visningar
3 540
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 638
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Jag har hittat ett riktigt fint sto på ett "polsk hästnet" och är i kontakt med säljaren. Dock är jag stressad över logistiken kring att...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp