• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Express_Pearl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 883
E

Express_Pearl

Har planer på att sälja min dressyrsadel, ligger inte riktigt hundra på hästen. Men har inte en aning om vilket pris man kan sätta på den, ska antagligen sälja den till ridskolan här i stan, de var intresserade iaf.
Sadeln ifråga är en märkeslös sadel, vid, 17,5", nyomstoppad (helomstoppad förra året, justering i somras), bra skick, engelsk sadel (spring tree made in england står det på undersidan kåpan) Bra kvalitet. Köpte den för drygt ett år sen komplett för 3000, nämde detta på ridskolan och de tyckte jag hade haft riktigt tur, att jag kom över en så bra sadel så billigt.
Så vad ska jag sätta för pris? :crazy:

Sv: Pris?

Eftersom den är märkeslös är det ju svårt att säga eftersom vi inte har känt, klämt eller sett din sadel så vet vi ju inte hur kvalitén verkar. Men kan du inte be dom lägga ett bud på den då?

Jo det skulle dom kunna göra, men vill ju gärna ha ett hum om det så jag vet vad jag kan acceptera. :)

Det skulle jag kunna göra, lutar nog åt att det blir så. :D

Eller så låter du dem ge ett bud men accepterar inte lägre än vad du gav för den.:idea:

Om jag inte minns fel så hade en kompis en sån fast hoppsadel en gång i tiden och det var riktigt bra läder vill jag minnas. Den var också gjord i Storbritannien. Märkt med Spring Tree made in England. Om det betyder att bommen är gjord i England, att hela sadeln är gjord i England eller märket är det... Ja, det vet jag tyvärr inte.

Men jag tror du kan testa sätta ut den på 3000,- först och får du inte sålt den får du väl sänka priset efter hand. Lycka till! :)

Liknande trådar

Samhälle Jag vet att många här inte direkt bor i stora städer utan lite mer på landet. Själv bor jag så långt ut att det här med TV, telefon och... 2
Svar
26
· Visningar
2 705
Senast: athena
·
Utrustning Jag har en hoppsadel & en dressyrsadel till min häst. Dressyrsadeln ligger jätte bra på honom men hoppsadeln däremot ikke:/ har lämnat...
Svar
8
· Visningar
5 546
Senast: zabby
·
A
Hästmänniskan Jag har funderat riktigt seriöst på att byta stall nu till hösten. Jag är så trött på ridskolan jag rider på, eller rättare sagt...
Svar
8
· Visningar
2 190
Senast: Judelaw
·
Utrustning Den nya modellen, som finns hos Kaupre Ridsport - är det någon här som redan beställt, eller har bestämt sig för att beställa en sådan... 2
Svar
26
· Visningar
5 007
Senast: heylan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka