Priser avlivning?

Bukefalos 30 år!

Fibusen

Trådstartare
Det är dags, och jag kommer ringa i morgon. 💔😭 Har två fina veterinärer runt mig, men har inte bestämt mig för vem jag ska ringa.

Vad kostar en avlivning+samkremering nu för tiden? Är det lönt att ringa till båda och fråga om pris eller ligger det ungefär samma överallt.

Fy fan vad ont det gör detta, bara gråter och gråter! 14 år fick hon bli, 10 år tillsammans. ❤️ Jag mår illa av sorgen!

Det törs jag inte säga, tror det också varierar beroende på hundens storlek. Vi bokade tid där vi brukar gå, orkade inte kolla pris om jag ska vara ärlig. Såhär i efterhand vet jag inte ens vad vi betalade..
Ta hand om dig 💔.

Min lilla som blev 17 förra året tror jag att jag betalade runt 2500 kr. Men hon vägde bara 3.5 kg.
Det är så otroligt sorgligt och jobbigt :cry:

Tack, ja usch det är så jobbigt… Hon har drabbats av ”old dog vestibular syndrome” och just nu är det jättetufft. Det kan gå över helt, men hon är gammal, döv, blind och sover mest så det känns inte rätt att låta henne genomlida kanske veckor av detta syndrom, speciellt när man inte ens vet om hon blir helt bra. En vän tyckte jag skulle ge henne iaf några dygn för att se om det vänder, men jag vet inte. Som sagt så är det hemskt att se henne så här.

Usch, det är så svårt! 😭

Jag har inget svar på din fråga utan kan bara beklaga så otroligt mycket! Det är det värsta samtalet i världen och gör så otrolig tont, men i slutänden gör det ännu ondare att se på när de mår dåligt. :heart💔

har de inte prislistor på sina hemsidor?

Usch så hemskt, lider verkligen med dig och tycker du resonerar klokt. Min JRT blev 14.5 och jag tog beslutet att låta henne somna in dagen efter ett krampanfall. Det hade kanske gått att medicinera osv, men jag ville att min underbara superhund skulle få avsluta med värdighet❤️. Kostade 2.500:- och då ensamkremering där jag fick tillbaka askan.

Tänk på oss kl 13.10 idag. Det gör så ont, bröt ihop när veterinären svarade och fick inte fram något ord alls först. 😭

I morse vinglade hon omkull i hallen när hon skulle ut, och kissade på sig, det är inte värdigt så jag bestämde mig då att det räcker. Även om det skulle gå över så kan vi inte ha det såhär i veckor. Och hon är som sagt 14 år, engelsk bulldog, blind, döv och trött. Började även misstänka att tänderna spökar här om dagen. Hon får slippa mer nu. Älskade vän! 💔😭

Tänk på oss kl 13.10 idag. Det gör så ont, bröt ihop när veterinären svarade och fick inte fram något ord alls först. 😭

I morse vinglade hon omkull i hallen när hon skulle ut, och kissade på sig, det är inte värdigt så jag bestämde mig då att det räcker. Även om det skulle gå över så kan vi inte ha det såhär i veckor. Och hon är som sagt 14 år, engelsk bulldog, blind, döv och trött. Började även misstänka att tänderna spökar här om dagen. Hon får slippa mer nu. Älskade vän! 💔😭
Tänker på er idag ❤️

Allt gick lugnt och fint till, nu sover hon utan krämpor. 14 år fick hon bli, 10 år fick jag ha henne hos mig. Älskade Mollan, så tomt det kommer vara nu. 💔😭🪽
IMG_1319.webp

Beklagar verkligen sorgen :(. De lämnar ett så stort tomrum efter sig. Men vilken imponerande ålder för en bulldogg! Hon måste ha varit väldigt väl omhändertagen hos dig :heart

Om någon mer läser och undrar över priser så betalade jag ca 4200 kr per hund i höstas (fick ta bort båda med ett par månaders mellanrum). I priset ingick att veterinären kom hem till oss och avlivade i hemmet, tog med sig kroppen och separat kremering.

Usch det gör så ont fortfarande. Jag tänker hela tiden att ”den kan Mollan få”, ”jag måste hem emellan och kissa Mollan” ”jag måste ta ut Mollan innan jag åker” osv. Det är så inpräntat!

Hörnet i soffan där hon alltid låg är så hysteriskt tomt. Sonen hade tagit av sig tröjan och lagt där i går så jag såg något mörkt i ögonvrån och för två sekunder så trodde jag det var hon och allt kändes som vanligt. Men sen slår verkligheten till…😭 Älskade älskade hund, så saknad du är! 💔

(Ifall någon hittar tråden och är fundersam på pris så betalade jag 2600kr, då med avlivning och samkremering. Hon vägde runt 25 kg.)

Liknande trådar

• Hundförsäkring
  • Föräldraöverförd oro
  • Min hamster dog idag
  • Hur vet man när det är dags?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat