Prisfråga Bates-sadlar! Tacksam för svar!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare NinaIsabell
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 438
N

NinaIsabell

Har fått erbjudande om att köpa en Bates Caprilli dressyrsadel för 9.600 kr. Sadeln är oanvänd alltså sprillans ny men har hängt i butik i ca fyra år. Alla koppjärn medföljer, dock ej övrig utrustning. har också fått ett prisförslag på en Bates Isabell dressyrsadel 14.600 kr. Samma gäller den, helt ny.
Ni som är insatta/har Bates-sadel, är detta "bra" eller rimliga priser. Priserna är enligt försäljaren reducerade. har tittat runt lite och hittat Bates caprillin för 10.600 kr och Bates Isabellen för 17.800 kr hos ridsportbutik, är detta ny-priser för dessa sadlar är ju Bates Isabellen betydligt mer nedsatt, dock är jag mer intresserad av Bates Caprillin i dagsläget...
Skulle vara hemskt tacksam för svar från någon angående om detta kan vara "bra" priser??

Mvh Nina

Sv: Prisfråga Bates-sadlar! Tacksam för svar!

Om sadlarna passar din häst och du är ute efter en dressyr sadel så är det ju absolut bra sadlar!! Jag gillar själv den dyrare (mycket bättre säte) men har varit lite för snål för att köpa den o jag vill inte ha en syntet.. men den är go att rida i! Är dom helt nya så är det ju mycket bra pris, enligt mig! :banana:

Jag tror att andrahandsvärdet för dessa sadlar är relativt lågt.
Så troligen hade jag helt enkelt letat efter en bättre begagnad sadel för att inte förlora en massa på det hela om den nån gång behöver bytas ut eller om man måste sälja sadeln av annan anledning.

Tack för svar!
Har provat caprillin o den verkar passar bra! Ska prova den igen, butiken som sadlarna hänger i finns i stallet, så jag kan prova hur mkt jag vill.
Har letat efter en bättre begagnad dressyrsadel länge nu, men eftersom jag vill kunna prova sadeln innan jag köper den, vill jag att sadeln skall finnas i närheten av Sundsvall, där jag bor, för att slippa frakta sadlar fram och tillbaka längre sträckor.
Har tyvärr inte hittat ngn lämplig begagnad sadel här uppe ännu, och jag vill köpa sadel ngn gång! (Har varit utan i 1,5 år nu, så nu när jag fick pengar till jul vill jag inte vänta alltför länge med köpet).

Någon fler som har synpunkter ang. priset på dessa sadlar??:)

Liknande trådar

Utrustning Ja, är det meningen att alla koppjärn ska passa alla sadlar? Jag hade nämligen en Bates-sadel hemma på prov, det satt ett blått...
Svar
2
· Visningar
1 327
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel till min häst. Det ska gärna vara en 18" sadel och i nuläget vill jag helst inte lägga mer en ca 10 000...
Svar
17
· Visningar
2 473
Senast: fiaskrutt
·
Utrustning Var på utprovning igår och försökte bli klokare... Min häst börjar nu nämligen bli för bred för "normala" sadlar och jag bara går och...
Svar
14
· Visningar
1 411
Senast: __Stilett__
·
Utrustning Satt just och kikade runt lite på annonssidorna efter en beg. dressyrsadel. Anledningen till att jag tänkt köpa en beg. sadel är ju för... 2
Svar
33
· Visningar
2 764
Senast: cactuspower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Dalmatiner
  • Leverera valp vid 12 veckor?