Prisfråga...

Daff

Trådstartare
Jag har varit på shopping idag och gjort akut inköp av ridkläder. Jag köpte ett par svarta Roping Country Wear ridbyxor, helskodda för 999:- :eek: . Har jag betalt för mycket??? I så fall ska jag lämmna tillbaka dem... Jag behöver verkligen råd!
 
Vet inte vad dom brukar kosta, bara att ridgrejer över lag är alldeles för dyrt!! Men ett par helskodda under tusenlappen får väl anses som bra pris tyvärr... Sist jag köpte ett par helskodda var för knappt två år sen tror jag. Ett par Mountin Horse för ca 600.
 
Ett par bra helskodda under 1000 spänn e nog svårt å få tag i....
 
Jag tycker det är dyrt. Har visserligen Två par Roping Country Wear, tygskodda. Dessa kostade 398:-/st och jag gillar de visserligen. De är sköna och har hittills fungerat bra (inköpta i somras). Köpte dessa hos Kaias i Östansjö (www.kaias.se).

Går att hitta helskodda roping country wear hos Eriks Hästshop (www.erikshastshop.com) och dessa kostar där 620:-!!



T.ex. finns det Helskodda Manchester av märket Victor Hugo,
för ca 1100:-, alltså bara hundralappen mer än vad du betalt
för dina helskodda RCW ridbyxor.. och jag Tror att VH är lite mer välkänt märke dessutom..


Går även att hitta Pikeur för samma pris som de RCW byxorna
du köpte. Dessa är det ju många mer flitiga tävlingsryttare
osv. som använder.. Dessa Går att hitta från 850:- (helskodda) i en butik i Örebro.

Och för strax under tusenlappen på Henrikssonsridsport.



Så jag skulle nog råda om att lämna tillbaka om du inte är omåtligt förtjust i dom förstås.. Men jag tycker det var dyrt, för det går defintivt och hitta mer välkända märken
till det priset!
 
Nej, det går att hitta om man bara letar ordentligt.
Sett en hel del, faktiskt. Själv har jag hittills dock klarat mig enbart på tygskodda faktiskt. Hade ett par
helskodda ifrån Börjes och gillade dom Inte..


Kanske dock kommer på andra tankar så småning om. :)
 
Jag har köpt ett par helskodda Ropingbyxor på ekohallen för 349 kr, fast det var något erbjudande, vet inte vad de egentligen skulle kostat.
 
eko hallen finns oxå på knalleland i borås

sälv har jag helskodda från börjes
ett par full seat piaff...haft dom i två år och d e flitigt använda...love them... :love:
sen så har jag d där ribbade från börjes...lite annorlunda men va jättebra i somras då dom inte blev alls så varma...
:)

:banana:Charlie :banana:
 
Hmm, det beror nog på! :D Hittade mina drömbyxor, ett par cremefärgade och skinnskodda för 828 kronor. Billigt för å va helskodda och den modellen (ser ut typ som CRW Exclusive) men kollade runt lite på nätet sen å hittade en affär (visserligen 40 mil härifrån) som sålde likadana för 500 spänn... :o Ridbyxerna hetter nånting Amenist, ett hett tips, så att säga.. Kram!
 
Mina helskodda Pikeur kostade 1300:- i somras och det var visserligen inte hos den billigaste återförsäljaren.

Jag vet inget om kvalitén på ridbyxorna du har. Men helskodda brukar ligga runt tusenlappen och uppåt.

Apo
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 514
Senast: Stereo
·
  • Artikel
Dagbok Jag köpte ett par svarta chelseaboots på rea förra veckan. Fick hem dem idag och de var såklart för stora så gick in på zalando för att...
2
Svar
23
· Visningar
2 150
Senast: Lyan
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 781
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp