prisklasser ! Hundar

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Emmizen85
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 300
E

Emmizen85

Hej jag skulle behöva ha reda på lite prisklasser när det gäller:

Skotsk terrier: vad kan en sådan tänkas kosta ? (till sällskap)

west higland white terrier (till sällskap)

på ett ungefär..i pris ? :confused:

I Sverige brukar alla hundar kosta lika mycket oavsett vad dom är ämnade till. Utomlands däremot brukar valparna kosta olika mycket beroende på deras kvalitét.

Jag skulle gissa på att Skotten ligger runt 10.000 kr och Westien runt 8-9.000 kr.

de flesta hundar som jag har sett när jag letade hund kostade från 500-10,000:-

Fast våran ras kostar 12.000 kr och dom jag tittat på har aldrig kostat under 9.000 kr :p

En renrasig hund med stamtavla brukar kosta ungefär från 6000:- och uppåt. Det varierar lite i olika raser. Skulle tro att ett "normalt" snittpris idag är ungefär 8-10000:-.

Och som Bebben skriver så är det ofta ingen prisskillnad på en hund av "sällskapskvalité" och en "finare" hund. Däremot kan man få en hund med någon liten "defekt" tex. icke godkänd/önskvärd färg, kroksvans eller bettfel lite billigare.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
1 002
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 906
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 356
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 765
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka