Mia_R

Trådstartare
Någon som vet var man kan köpa massor med prismor, glas eller plast? Jag tänkte testa att tillverka ett draperi att hänga i ytterdörren i sommar då det tydligen ska avskräcka flugor från att flyga in. de här myggnätsliknande tycker jag inte fungerar öht då jag har två stora hundar som går ut och in så jag vill testa draperi istället.
 
Någon som vet var man kan köpa massor med prismor, glas eller plast? Jag tänkte testa att tillverka ett draperi att hänga i ytterdörren i sommar då det tydligen ska avskräcka flugor från att flyga in. de här myggnätsliknande tycker jag inte fungerar öht då jag har två stora hundar som går ut och in så jag vill testa draperi istället.
Prismor i glas kan man köpa i affärer/lampverkstäder som har tillbehör till kristallkronor. Men de är dyra och tunga. Plastprismor har panduro och liknande hobbybutiker.
 
Någon som vet var man kan köpa massor med prismor, glas eller plast? Jag tänkte testa att tillverka ett draperi att hänga i ytterdörren i sommar då det tydligen ska avskräcka flugor från att flyga in. de här myggnätsliknande tycker jag inte fungerar öht då jag har två stora hundar som går ut och in så jag vill testa draperi istället.
Hur funkar det mot andra insekter? Vi har en hel del bin/getingar som slinker förbi spetsgardinen (som jag har i dörröppningen på somrarna) - blir de också avskräckta? Och mygg?
 
Hur funkar det mot andra insekter? Vi har en hel del bin/getingar som slinker förbi spetsgardinen (som jag har i dörröppningen på somrarna) - blir de också avskräckta? Och mygg?
Ingen aning, har bara läst att flugornas facettögon inte klarar reflekterande ljus så jag tänkte testa, det är inget större problem hos mig med andra insekter.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 427
Senast: Görel
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 034
Senast: Glimra
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 533
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 035
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp