Prisvärd utrustning?

Sv: Prisvärd utrustning?

En ny häst är på intågande, och till denna kommer en helt ny utrustning köpas då jag inte vill använda min gamla hästs grejer, de är hans liksom.

Eftersom vi är en familj utan obegränsad plånbok och det inte är jag som betalar (då hade det väl varit ännu mer knapert:p) kommer jag försöka köpa utrustning till så bra pris som möjligt, men självklart vill jag ha bra grejer som håller också.

Sadeln kommer prioriteras mest, ska försöka hitta ngn fin begagnad märkessadel med bra kvalite, dressyrsadel då.

Sen kommer jag försöka hitta en lite billigare hoppsadel att hoppa och rida ut i, men som självklart också ska passa.

Men vart rekommenderar ni att köpa grejer som täcken(vintertäcke,regn,stall,höst osv som jag helst vill ha i dubbla upplagor), skydd, träns, schabrak osv som håller, är snygga (en definitionsfråga iof;)) och har ett bra pris?

Täcken för 2000 tex är inte möjligt i basgarderoben, eller träns för 1000lappen, utan vill jag ha sånt får jag spara ihop det själv och köpa det efterhand.


Vilka märken/kedjor är bäst?
Globus?
Jacson?
Event?

Är Hööks förkastligt när det kommer till träns och täcken?
har bara ett täcke därifrån och det har jag inte varit nöjd med.. ett "vattentätt" fodrat regntäcke som suger åt sig vatten i princip;)

Tipsa på, och berätta gärna vad ni köpt som varit prisvärt för en tunn plånbok?
Era bästa fynd?


För att få det så billigt som möjligt kolla in auktionssajter tex tradera, om du inte är kinkig och vill ha nya grejer. Det finns massor bra och jag har gjort många fynd:)
 
Sv: Prisvärd utrustning?

Tack för alla tips:)

Vill verkligen pallra mig ner till ullared och köpa på mig täcken... får försöka övertala min chaufför:p
 
Sv: Prisvärd utrustning?

Tradera vågar jag inte:o:a
Känns säkrare att köpa från ett företag än från privatpersoner, och där vet man ju inte ens om man får det man vill ha.. måste hålla koll på auktionerna osv, alldeles för komplicerat för mig;)
 
Sv: Prisvärd utrustning?

Nu har jag och mor pratat lite om detta, och det jag är mest konfunderad över är täckena.. de måste vara bra, och hållbara.
Vi har ingen häst som tuggar på andras täcken i hagen, men mkt grenar och sånt som de kan riva på och sen regnar det ju såklart..

Så vi kom överens om att jag ska köpa två horsewaretäcken, ett regntäcke och ett vintertäcke, så att jag har ett av varje som verkligen är bra.
är det ngn av deras varianter man ska akta sig för eller kan man lita på att alla modeller är bra?


Sen blir det ett vinter och ett regn av billigare sort, för att ha ngt att byta med.
har någon erfarenhet av Haglunds grejer?
Kikade in på deras hemsida, och det var ju ullaredspriser!
Minus bensinkostnaden liksom;)
Vad tror ni om att köpa lite täcken därifrån?
 
Sv: Prisvärd utrustning?

Ang. Täcken så har iaf jag haft bra erfarenhet av h*öks. Aldrig haft problem med passform eller funktion. Bör*es har förut haft ganska dålig passform (enl. mig) och ofta varit stora i bogen. Men jag blev positivt överraskad av deras "Himalaya" (vintertäcken),- bra passform, - helt ok kvalité, - mkt prisvärda (500kr?). Det är min erfarenhet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
695
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 498
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 417
Senast: cewe
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 012

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp