Problem i Windows mail

mandalaki

Trådstartare
Mitt mailprogram har börjat påstå att nästan varje mail har en bilaga trots att det inte stämmer.

Kollar jag mailets egenskaper står där "bifogad fil: ingen" - men ändå har mailet ett gem när det ligger i listan.

Nån som vet något?

Sv: Problem i Windows mail

Finns det bilder i mailet? Ibland kan bilder som används inuti ett mail vara medskickade som bilagor. Om mailprogrammet visar dessa bilder direkt kanske det inte tar med dem i bilagelistan? Samma kanske kan gälla visitkortsfiler och liknande.

Nej, inga bilder. Då hade jag inte funderat. Avsändarna är kompisar, webshopar jag har handlat från, anmälningar från ett annat forum osv. Jättekonstigt.

Handlar det kanske om html-kodade mail, eller liknande? Det ursprungliga mailformatet stöder bara ren oformaterad text. Om man lägger till formateringar skickas även själva textinnehållet i mailet som en bilaga. Detta brukar dock inte synas, utan mailprogrammen packar upp det och visar innehållet direkt.

Handlar det kanske om html-kodade mail, eller liknande?

Tvivlar på det. Det ena är ett textmail från en kompis som använder hotmail. Ett annat från en kompis på jobbet (adress hos landstinget). Inget av mailen hade ens smileys.

Dock har en god vän berättat för mig att han hade likadant ett tag, ett fel som han aldrig förstod och som försvann av sig själv. Jag kanske också har råkat ut för ett tillfälligt fel.

Liknande trådar

IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 042
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 037
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
541
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar... 2
Svar
27
· Visningar
3 370
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Diskbråck
  • Gps-halsband