Problem med att flytta datorn?? Hjälp! ;)

Snobben

Trådstartare
Undrar om någon smart bukefalist kan svara på mitt problem:)

Vi har fått en dator (bärbar) av sambons brorsa, men det fungerar inte att koppla upp sig på Internet!!
Funkar med den vi har utan problem...
Trodde det var datorn det var fel på, men när vi tog den till brorsan igen så funkade det utan problem!

Kan det vara någon inställning som behöver tas bort när man flyttar datorn???

När vi skulle testa med router så kom det upp att det var full täckning, men går inte att komma in på Internet..:confused:
 
Sv: Problem med att flytta datorn?? Hjälp! ;)

Är det trådlöst nätverkskort i den och är ert trådlösa nätverk lösenordsskyddat?

I så fall sök nya nätverk och lägg till ert existerande.
Eventuellt är det inte Windows trådlösa nätverk som är använt utan nätverkskortets eget nätverksverktyg (mitt heter t.ex. Broadcom och hittas i kontrollpanelen).
 
Sv: Problem med att flytta datorn?? Hjälp! ;)

Tack för svar:)
Okej, ska jag alltså gå in på kontrollpanelen & kolla efter nätverk?
Ska jag kolla någonstans på den datorn som fungerar vad det är för nätverk? Hur?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har blev ombedd att uppdatera drivrutinerna till min dator.(avast) Problemet som uppstod var att efter uppdateringen så funkade inte...
Svar
5
· Visningar
518
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 921
Senast: Yrsel
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 569
Senast: Imna
·
IT & mobiler Jag håller på att bli totalt tokig här. Jag har en dator och en router. De har fungerat bra ihop och jag har helt automatiskt kunnat...
Svar
8
· Visningar
2 569
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp