problem med att hunden förstör allt!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare nemi_baby
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 7 100
Sv: problem med att hunden förstör allt!

Jag har också använt mig av kompostgaller och ikea-barn-grindar där det inte fanns dörrar.

jadu, min kille har flisat sönder saker för 1000-tals kronor. det kan vara dyrt med hund ibland ;)

vi fick dels göra om ensamhetsträningen, dels införa ritualer i samband med lämnandet/hemkomsten. rejäl motion/träning, hem och vila 20 min sedan gick jag utan att säga något. väl hemma var det ignorans tills jag tagit av mig ytterkläderna och sedan en liten klapp och ett lugnt hej-hej. slappa tills de lugnat sig och sedan promenad.

jag upplevde också att de blev lugnare av begränsade ytor utan leksaker eller annat som kunde få upp honom i varv.

Kom på ett annat tips som jag hört, inte provat, men det låter bra...
Om din hund har en liggplats (?) kan du bygga en liten koja över. Kanske med kompostnät och filtar. Detta ger valpen ett litet krypin där den kan ligga och känna sig trygg.
Det var en kvinna som berättade att när hennes valp var 8 mån började den helt plötsligt gå bärsärkargång när de inte var hemma. De testade detta och sedan kunde de inte sluta för hunden älskade sin koja.
Då kan man ju lägga in en t-shirt eller något liknande med sin egen doft (jag har förstått att din valp är lite mammig).

Om du inte har en mysig liggplats (förutom sängen) redan så rekomenderar jag det starkt. Min lille vän ser det som "sin" plats och lägger sig där när han vill slappa lite.

Lycka till!

Gisburne skrev:
Hihi, du ger nog inte sämre råd bara för att din hund är trygg! Tvärtom! :)

Nja, det är kanske sant. Men jag anser mig ändå haft tur. Vet. som besiktigade kullen han kommer ifrån gav mycket beröm till uppfödaren för att valparna var så lugna och trygga. Tror det hade blivit jobbigare för mig som förstahundsägare med en osöker valp. Men man kanske ska ta och slicka i sig lite beröm:love: Det är inte oft man känner sig säker på att man gjort rätt.:crazy:

okej..imorgon börjar allvarlet...hennes yta ska begränsas till ett-två rum

Jag hade samma problem med Oliver när han var i Nemis ålder, tuggade på saker när vi inte var hemma. Vi begränsade hans yta KRAFTIGT till halva hallen, med hjälp av barngrind och kompostgaller. det hjälpte! En korg och ett tak tyckte han också om och blev lugn igen. Hundar har inget behov av att röra sig i hela lägenheten snarare kan det bli jobbigt för dem om de är lite otrygga och de bara går runt-runt och inte hittar en plats att ligga på.

Begränsad yta gör det lättare för dem att finna ro.

lycka till!

Javan

Förhoppningvis kommer bitandet gå över med tiden att hon växer upp och mognar.

Vå vovve för bara tillträde till hallen vid ensamhet i lgh... dessutom har hon två aktivitetsbollar som jag lägger lite mat i som hon pysslar med när jag går.... nu är hon 16 mån och slutat tugga på även sina saker som filtar och mattor...

så förhoppningvis kommer det att lösa sig i sinom tid...

FjantaZ skrev:
Förhoppningvis kommer bitandet gå över med tiden att hon växer upp och mognar.

Vå vovve för bara tillträde till hallen vid ensamhet i lgh... dessutom har hon två aktivitetsbollar som jag lägger lite mat i som hon pysslar med när jag går.... nu är hon 16 mån och slutat tugga på även sina saker som filtar och mattor...

så förhoppningvis kommer det att lösa sig i sinom tid...
det hoppas jag på med! det var ett bra tips. hon har en aktivitetsboll som hon tycker´mycket om. det var ett väldigt bra köp. från och med i morgon fredag så kommer hon få en begränsad yta plus lite leksaker...hoppas det funkar för det är inte kul att hon biter sönder allt... idag hade hon bitit sönder en helt ny dvd film på bara en timme...

Javan skrev:
Jag hade samma problem med Oliver när han var i Nemis ålder, tuggade på saker när vi inte var hemma. Vi begränsade hans yta KRAFTIGT till halva hallen, med hjälp av barngrind och kompostgaller. det hjälpte! En korg och ett tak tyckte han också om och blev lugn igen. Hundar har inget behov av att röra sig i hela lägenheten snarare kan det bli jobbigt för dem om de är lite otrygga och de bara går runt-runt och inte hittar en plats att ligga på.

Begränsad yta gör det lättare för dem att finna ro.

lycka till!

Javan
okey jag tänker testa med allting! alla råd jag fått. för jag vill inte skaffa hundvakt igen. hon har varit så duktig så jag vill inte förstöra det igen

FjantaZ skrev:
hur har det gått??
jag testade i fredagas när jag skulle till skolan att låsa in henne i köket och hon hade inte bitit sönder nånting faktiskt! så det ska jag fortsätta med, det verkade funka bra.

hejsan!
jag satt här och läste era inlägg ang, valpar som tuggar sönder allt, precis som min gör.......:cry:
Jag har en korsning labbe-golden-flat, 7månader.
han har tuggat sönder det mesta för mig inkl. min CurlI(platt-tång man kan göra görfina lockar med :devil:hund!
nu när jag kom hem från stallet har han släpat upp min sovrumsmatta och delat upp den i molekyler i sängen.....:(
jag ska nu åka till stan för att fullständigt överösa honom med tuggben -stora jävla tuggben -sega ska de vara också:devil:

jag har testat det där med kompostgaller och så men han hoppar ju bara över :mad:

devil:tålamod...........ge mig mer tålamod:devil:

hejsan!
jag satt här och läste era inlägg ang, valpar som tuggar sönder allt, precis som min gör.......:cry:
Jag har en korsning labbe-golden-flat, 7månader.
han har tuggat sönder det mesta för mig inkl. min CurlI(platt-tång man kan göra görfina lockar med :devil:hund!
nu när jag kom hem från stallet har han släpat upp min sovrumsmatta och delat upp den i molekyler i sängen.....:(
jag ska nu åka till stan för att fullständigt överösa honom med tuggben -stora jävla tuggben -sega ska de vara också:devil:

jag har testat det där med kompostgaller och så men han hoppar ju bara över :mad:

devil:tålamod...........ge mig mer tålamod:devil:

Är hunden ensamhetstränad ordentligt? Varför tuggar han sönder saker?

*visslar*

30962610.jpg

30962614.jpg

Grinden på bild lever inte längre -.-
30962617.jpg

Jag är inte rätt människa att ge dig råd :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 149
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
441
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 624
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 371

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Diskbråck
  • Gps-halsband

Hästrelaterat

Tillbaka