Problem med butiker/postorder? Lämna ut namnet, snälla!

U

ungochgalen

Jag har sett massor med trådar där folk har haft problem med butiker eller postorderföretag och så vill de inte lämna ut namnet på butiken/företaget.
Får man lova att fråga varför? Är det någon sorts lojalitet mot företaget (hur man nu kan vara lojal mot ett företag som bara bråkar), eller?
Jag tycker att det är en självklarhet at man lämnar ut namnet på butiken/företaget för att varna andra att inte hamna i samma situation och för att folk isåfall ska sluta handla där så att butiken blir tvungen att ändra sitt beteende.
Det är den makt man har som konsument och jag tycker att man ska använda sig av den lilla makt man ändå har.
Tänk efter lite varför ni inte vill lämna ut namnet och tänk efter om ni vill att andra ska råka illa ut.
Snälla!
Tack :bow:
 
Nej det beror nog mest på gällande regler här på bukefalos, och inte på lojalitet mot företag.
 
det är sant som hon har skrevet,det är pgr av buke sina regler :smirk:
 
Det är på sätt och vis också för att skydda företaget. Alla som kritiserar företag har inte rent mjöl i påsen, det finns de som baktalar konkurenter och/eller gör reklam för det egna företaget. Hur ska man kunna avgöra vad som är sant? Orättvis kritik kan leda till konkurs för ett seriöst företag.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 531
Senast: liiinnea
·
Samhälle Jag tycker verkligen de är givande och intressant att läsa om andras liv och tankar här på bukefalos, andra forum och sociala medier...
2
Svar
33
· Visningar
2 685
Senast: lizan
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 183
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag har tagit på mig uppdraget att vara dagmatte 06.00-15 ca, detta är varannan vecka. Det är 2 st lite mindre hundar. Vi kom överens...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 266
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp