Problem med D80

Mitra

Trådstartare
Har precis skaffat en D80 och det är min första systemkamerna. Jag har problem med att i läget Sport så är slutartiden längre än för auto.

Har testat att ta bilder utomhus och inomhus för att se om det är någon skillnad. Inomhus är slutartiden lika lång som för nattinställningarna och utomhus blir rörliga objekt suddiga *suck*

Är det jag som gör helt fel och inte följer objektet tillräckligt bra i sökaren? upplever att slutaren inte är så snabb även när man ställer om den till läge S och själv väljer slutartid, kort slutartid ger suddiga bilder.

Sv: Problem med D80

Det är pga ljuset. Eller bristen på ljus. Prova höj iso eller använd blixt.
Prova fota utomhus när det är som ljusast...

Det är även fördel med ett ljusstarkt objektiv.

Sv: Problem med D80

Det är pga ljuset. Eller bristen på ljus. Prova höj iso eller använd blixt.
Prova fota utomhus när det är som ljusast...

Det är även fördel med ett ljusstarkt objektiv.

Tack :bow: testade i solljus där ute och då funkade det. :rofl: hade inte varit så kul att komma till butiken med kameran och så var det inte dens fel utan mitt :o

Liknande trådar

S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus... 2
Svar
29
· Visningar
4 906
Senast: Mitra
·
IT & mobiler Jag ska köpa en ny kamera (som jag vill utvecklas med, d.v.s. fota lite allt möjligt. Macrobilder, rörelser, porträtt... allt!). Valet...
Svar
10
· Visningar
1 860
Senast: Stormogul
·
S
IT & mobiler Systemkamera eller kompaktkamera? Det finns ganska många skillnader mellan en systemkamera och en kompaktkamera, den kanske absolut... 2
Svar
26
· Visningar
3 524
Senast: Irenes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka