Problem med Editorn, seghet, hamnar fel m.m. - Utbruten från Forumuppdatering

Kanske prova att rensa cachen på webbläsaren i mobilen?
Är det någon annan som har samma eller liknande problem?


Jag måste alltid börja med att trycka på nedflyttningspilen innan jag börjar skriva annars kommer det jag skriver direkt i citatet, om jag har ett citat...

Vill jag ha en smiley och trycker på den symbolen måste jag innan jag ens kommit så långt scrolla uppåt för att komma till dom knapparna.
Sen när jag trycker på symbolen är det inte säkert att det blir den symbol jag tryckte på som kommer fram utan det kan vara någon på en helt annat ställe som läggs in.
Och den hamnar oftast i citat någonstans....

Därför använder jag numera dom symboler som telefonens tangentbord tillhandahåller, då blir det den symbol och den plats jag väljer....
😉🤗🤗🤗
 
Sen uppdateringen har det blivit avsevärt mycket svårare att skriva inlägg från mobilen.
Fler som upplever det?

Bla när man vill ha med en smiley, (eller vill trycka på annat i textrutemenyraden) så går det liksom inte bara att trycka på gubben så kommer smileysarna enkelt upp.
Gör man det hamnar mitt tryck på något annat på sidan och man lämnar sidan eller hoppar iväg någonannanstans, råkar trycka på en länk eller så. Som om menyraden i textrutan är liksom flytande.

Först måste jag flytta hela skrivrutan(hela sidan) för att textruta inklusive menyraden liksom klistras fast på sidan.
När smileysarna väl är framme kan det hända samma sak.

Är det min mobil som inte hänger med eller kan jag göra nåt annat ellet vad tror ni?
Exakt samma problem här, från ipaden. Ibland funkar menyn, men ofta blir man skickad till en helt annan sida. Har man otur har inte allt sparats i inlägget man höll på att skriva heller.
 
Nja, knapparna ser jag men nu när jag skriver detta. Så ser jag ju menyraden i textrutan, som man alltid gjort, men trycker jag nu på smileygubben så öppnas inte smileysarna utan jag hamnar nog i klistermenyn.
Eller vad den heter, den försvinner ju och kommer upp när man scrollar ner.
Så jag hamnar tex på ’andra djur’ fastän den inte syns sas.
Jag är lite dålig på att förklara...
Så blir det för mig med.
Det funkar ok om jag bara skriver ett inlägg i taget då börjar inte sidan flippra runt.
Undvik även att använda rutorna ovanför. Trist att inte kunna trycka på fet text då hamnar jag nån helt annanstans och får börja skrolla ner och vänta tills det går stt trycka igen.
Smailysumbolerna går givetvis inte heller att trycka på den menyn så det är bra att kunna hur man skriver dem annars hade det inte blivit några smileysar.
Annars finns det även på telefonen men då kan inte alla se utan en del ser bara en ruta.
 
Så blir det för mig med.
Det funkar ok om jag bara skriver ett inlägg i taget då börjar inte sidan flippra runt.
Undvik även att använda rutorna ovanför. Trist att inte kunna trycka på fet text då hamnar jag nån helt annanstans och får börja skrolla ner och vänta tills det går stt trycka igen.
Smailysumbolerna går givetvis inte heller att trycka på den menyn så det är bra att kunna hur man skriver dem annars hade det inte blivit några smileysar.
Annars finns det även på telefonen men då kan inte alla se utan en del ser bara en ruta.
Inte bara jag som har problem alltså.
 
Jag tror mig ha förstått att ni alla @Magnum @astilbe @karamelldrottningen verkar ha samma problem. @palle ditt problem är nog något annat.

Om jag förstår rätt är det så att den klibbiga menyn, som alltid syns på min dator och platta i alla fall, göms på era mobiler/plattor, men den verkar vara där i alla fall, vilket gör att ni hamnar fel när ni klickar i toppen av sidan?

Vilken webbläsare har ni? Stämmer ovanstående beskrivning på era problem?
 
Jag tror mig ha förstått att ni alla @Magnum @astilbe @karamelldrottningen verkar ha samma problem. @palle ditt problem är nog något annat.

Om jag förstår rätt är det så att den klibbiga menyn, som alltid syns på min dator och platta i alla fall, göms på era mobiler/plattor, men den verkar vara där i alla fall, vilket gör att ni hamnar fel när ni klickar i toppen av sidan?

Vilken webbläsare har ni? Stämmer ovanstående beskrivning på era problem?
Ja det stämmer,
Har safari. Använder bara mobilen.
 
Jag måste alltid börja med att trycka på nedflyttningspilen innan jag börjar skriva annars kommer det jag skriver direkt i citatet, om jag har ett citat...

Vill jag ha en smiley och trycker på den symbolen måste jag innan jag ens kommit så långt scrolla uppåt för att komma till dom knapparna.
Sen när jag trycker på symbolen är det inte säkert att det blir den symbol jag tryckte på som kommer fram utan det kan vara någon på en helt annat ställe som läggs in.
Och den hamnar oftast i citat någonstans....

Därför använder jag numera dom symboler som telefonens tangentbord tillhandahåller, då blir det den symbol och den plats jag väljer....
😉🤗🤗🤗
Jag har råkat ut för att jag måste scrolla ner en bra bit för att klicka på smileysarna på mobilen. Annars verkar sidan tro att jag klickar på nått i huvudmenyn. Lite frustrerande, mycket lättare på datorn. Vet inte varför det blir så på just mobilen.
 
Jag tror mig ha förstått att ni alla @Magnum @astilbe @karamelldrottningen verkar ha samma problem. @palle ditt problem är nog något annat.

Om jag förstår rätt är det så att den klibbiga menyn, som alltid syns på min dator och platta i alla fall, göms på era mobiler/plattor, men den verkar vara där i alla fall, vilket gör att ni hamnar fel när ni klickar i toppen av sidan?

Vilken webbläsare har ni? Stämmer ovanstående beskrivning på era problem?
Jag ser menyn hela tiden från min ipad, använder chrome. Dock kan jag inte alltid klicka på den, eller så skickas jag till en annan sida. Som att sidan tror jag klickar på huvudmenyn, som @RedHyuuga skrev.
 
Ja det stämmer,
Har safari. Använder bara mobilen.
Vi får se om övriga också har iphone med safari, testade på min android med chrome nu och menyn i toppen av sidan göms inte där, men har för mig att det hänt någon gång tidigare att den döljts.
Vi får se vad övriga svarar så jag kan ringa in problemet och gå vidare för att försöka hitta en lösning.
 
Vi får se om övriga också har iphone med safari, testade på min android med chrome nu och menyn i toppen av sidan göms inte där, men har för mig att det hänt någon gång tidigare att den döljts.
Vi får se vad övriga svarar så jag kan ringa in problemet och gå vidare för att försöka hitta en lösning.
Jag använder iPhone med safari.
 
Så här blir det för mig, ser ut som till vänster först, sen när jag klickar på smiley symbolen kommer jag till mina konversationer istället. Någon gång har jag även blivit skickad till nått annat forum.

5E01E6B1-197A-4C16-B049-DADE91621079.jpeg
 
Jag har råkat ut för att jag måste scrolla ner en bra bit för att klicka på smileysarna på mobilen. Annars verkar sidan tro att jag klickar på nått i huvudmenyn. Lite frustrerande, mycket lättare på datorn. Vet inte varför det blir så på just mobilen.


Jag använder bara mobilen, Huawei P8 lite och Firefox....
 
Det blir knepigt att använda smileyserna i mobilen nu för tiden - efter ha klickat fram smileyraden så måste jag ta bort tangentbordet för att få inlägget och texten i skärmen samtidigt som raden och även då är det inte alltid som det funkar (dvs jag klickar på en smiley men den dyker inte upp) utan textrutan kan hamna på annan plats i texten och så är den blinkande pinnen som visar var man är borta och man måste klicka på platsen där man vill ha en smiley igen och igen tills det funkar... Det är som att jag avmarkerar textrutan så fort jag klickar på smileyserna @Gunnar ? Och när jag klickar på texten för att få dit den blinkande pinnen där jag vill igen så hamnar jag på fel ställe och får bläddra nedåt igen. Då det inte är så lätt att bläddra uppåt på själva sidan för att nå smileyserna när man får utnyttja den smaaala springan på sidan så råkar man ofta bläddra uppåt i texten istället och får scrolla nedåt IGEN. Skärmen är lite väl glad i att hoppa/scrolla på skärmen 🙄 Det känns som att klickområdena kring textrutan är känsliga och okänsliga på fel ställen.
Och så är det svårt att få plats med allt på skärmen när man måste ha platsen där man vill ha en smiley och raden samtidigt på skärmen. Detta blir ett problem när man skriver längre inlägg speciellt.
Det blir så petigt i mobilen, jag är rätt van vid mobiler men jösses vad jag får repetera mig för att få in en enda smiley :confused: Så borde det inte vara.

Ps. Jag har Samsung 9 och använder mobilens Internet app.
 
Senast ändrad:
Det blir knepigt att använda smileyserna i mobilen nu för tiden - efter ha klickat fram smileyraden så måste jag ta bort tangentbordet för att få inlägget och texten i skärmen samtidigt som raden och även då är det inte alltid som det funkar (dvs jag klickar på en smiley men den dyker inte upp) utan textrutan kan hamna på annan plats i texten och så är den blinkande pinnen som visar var man är borta och man måste klicka på platsen där man vill ha en smiley igen och igen tills det funkar... Det är som att jag avmarkerar textrutan så fort jag klickar på smileyserna @Gunnar ? Och när jag klickar på texten för att få dit den blinkande pinnen där jag vill igen så hamnar jag på fel ställe och får bläddra nedåt igen. Då det inte är så lätt att bläddra uppåt på själva sidan för att nå smileyserna när man får utnyttja den smaaala springan på sidan så råkar man ofta bläddra uppåt i texten istället och får scrolla nedåt IGEN. Skärmen är lite väl glad i att hoppa/scrolla på skärmen 🙄 Det känns som att klickområdena kring textrutan är känsliga och okänsliga på fel ställen.
Och så är det svårt att få plats med allt på skärmen när man måste ha platsen där man vill ha en smiley och raden samtidigt på skärmen. Detta blir ett problem när man skriver längre inlägg speciellt.
Det blir så petigt i mobilen, jag är rätt van vid mobiler men jösses vad jag får repetera mig för att få in en enda smiley :confused: Så borde det inte vara.

Ps. Jag har Samsung 9 och använder mobilens Internet app.


Precis så är det för mej också, du förklarade det mycket bättre än vad jag lyckades göra 😉🤗
 
Har samma bekymmer.
Dessutom är det väldigt segt att skriva på mobilen. Det är som att bokstäverna "fastnar" och kommer efter på tangentbordet. Och det är bara så på buke, inte på andra sidor.
Jag måste testa , men händer inte på min iPhone
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 680
Senast: Solstig
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 260
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 649
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 390
Senast: Bortglömd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp