problem med filmer på datorn

A

Andri

så här är det:
jag har laddat hem en film i avi-format (jaja, avi är bara skit, jag vet)
problemet ä alltså att i medeia player kan den inte visa alls, nåt med filterkombinationen kan inte rendera strömmen.
i real så kan den bara visa ljudet, där bilden ska vara står det bara unable tp render video
i quicktime vill den inte alls
och i DivX säger den att den är 1.58 eller vad den är, men det visar bara 20 sekunder i början, sen så slutar den!
nån som e bra på sånt här å kan hjälpa mig?
 
att .avi bara är skit kan jag knappast hålla med om, eftersom .avi inte säger vad det är för format på filmen. Troligtvis är det som elftor säger att du har gamla codecs installerade!
 
Håller med. AVI är inte skit. Om filmen är rippad kan "ripparen" använt nån codec som inte du har också..
Så det är helt rätt. Det har med codecen att göra. Codecen talar om hur bildinformationen komprimerats.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 431
IT & mobiler Jag behöver akut hjälp av någon datakunnig. (att inte kunna använda datorn som vanligt är inte alls roligt) Vår dator har blivit helt...
Svar
3
· Visningar
1 323
Senast: bigganl
·
S
IT & mobiler Har problem med att se film. Har en del filmer sparade på en extern hårddisk. Har nyligen omformaterat min dator, och innan dess...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: Baka_kun
·
IT & mobiler Jag har fått en ny kamera, som jag testade att filma med idag.. den är på drygt 4 minuter.. nu ska jag försöka ladda upp den men det...
Svar
13
· Visningar
3 841
Senast: _Skifting_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp