Problem med "inridning"/ longering

Sv: Problem med "inridning"/ longering

Hejhej!

Vill bara berätta att allt går superbra nu :)

Vi har lagt ner longering totalt, och nu har hon t.o.m. börjat komma till mig när jag går in i hagen igen (tänkte inte ens på det förut, men när hon började konstra så började hon också gå iväg i hagen när jag skulle ta in henne).

Vi går på promenader varje dag nu, hon är jätteduktig och vi har t.o.m. kommit ut en bit i skogen, gått förbi läskiga trädfällningsmaskiner (som var i full gång) osv.

Motion får hon genom att jag släpper henne i ridhuset, och vi tränar kommandon (trav/galopp/halt) osv med mig från mitten. Det går superbra och hon är jätteduktig (igen :D ), springer med öronen framåt och har blivit lika positiv som innan - om inte mer!

Jag försöker även väga upp "tråkiga" saker med roliga, så när vi t.ex. går promenad (som hon gillar) så får hon även ha sadel och träns, men när vi är i ridhuset (som är lite tråkigare) så går hon "naken" och drivs bara på beröm :) Ingen longerpisk eller nånting behövs.

Tack för hjälpen och olika synvinklar från alla!

Imorgon ska vi testa att gå ner till vattnet :love:
 

Liknande trådar

Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 871
Senast: JohannaB
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 665
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Har en Sankt Bernhard på ca 3,5 år. Han är rätt stökig av sig och har varit det mer eller mindre hela sitt liv men nu senaste...
Svar
14
· Visningar
1 578
Senast: Grazing
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 815
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp