Problem med knoppning av halvblod !!

Ragge_

Trådstartare
Jag har ett halvblods sto som är 162 cm tror jag.
Jag är 158 och har lite problem med att nå.
När jag knoppar brukar hon alltid få lite hö att äta så hon tar ner huvudet men så fort hon tar upp det har jag svårt att nå. Särskilt längst framme vid öronen .
Ska jag ta en pall ? Vill gärna ha lite knopp och svans flätnings tips oxå tack :P

Sv: Problem med knoppning av halvblod !!

Ja en pall är det enda som hjälper. Om du inte tänkt växa.

haha ja har alltid nått å stå på när ja knoppar o ändå är ja större än mina hästar.. :smirk:
Tycker det blir mycket lättare..

Jag har alltid pall, jag är 159,5 och hästen 150 :D Men oj, vad man skonar axlarna!!!!

Jag delar först manen i lika stora tofsar. efter det flätar jag, sätter en gummisnodd i änden och så rullar jag dem så det blir 2 eller 3 vikningar, alltså 3 eller 4 "lager". Sätter en snodd till utanpå knoppen så att den sitter stadigt.

M.

Fuktar man manen lite med blöta fingrar innan man flätar/knoppar blir det som ännu bättre. Inga "spretiga toffsar" då....

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 865
Senast: Juli0a
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig... 2
Svar
21
· Visningar
8 401
Träning Jag har ett sto fött 08 som har problem med galoppen. Jag köpte henne i augusti 2015 och i början så var det 1 varv slängtrav innan hon... 2
Svar
28
· Visningar
3 363
Senast: Elzaa
·
Träning Lite nattliga funderingar sådär....Visste inte var jag skulle lägga tråden, moderatorn får gärna flytta! Nu har jag ridit så gott som... 2 3
Svar
41
· Visningar
5 990

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka