Problem med sims 2

Tabasco

Trådstartare
Jag har sims 2 + sims 2 studentliv.
Detta har fungerat hur bra som helst att spela
och häromkvällen laddade jag ner en del nya möbler.
Det fungerade hur bra som helst det också så jag
bestämde mig för att ladda hem ännu flera idag.
Men det verkar som om det blev för mycket, spelet går
inte längre att starta och det kommer bara upp ett
felmedelande som säger "Programmet har kraschat.
Programmet kommer att avslutas."

Så är det någon som vet om det finns någon övre
gräns för hur mycket extra grejer man kan ha?
Kommer spelet fungera igen om jag tar bort en del
eller blir jag tvungen att installera om alltihopa?
 
Sv: Problem med sims 2

Jag ska inte säga säkert, men jag tror inte att det finns någon gräns för hur många prylar man får ladda ner. Däremot är det alltid en viss risk att ladda ner nya prylar till spelet, just eftersom spelet faktiskt kan ta skada av det. Men kika in på The Sims eget forum och se om någon annan spelare har varit med om samma sak, och hur det löste sig. Lycka till!
 
Sv: Problem med sims 2

Spelet blir segare ju fler prylar du laddar ner, och till slut kanske det "tar stopp" och spelet slutar funka. Prova ta bort en del prylar.
 
Sv: Problem med sims 2

Om jag inte minns helt fel finns det till och med svar på den frågan på Sims hemsidas FAQ. Jag vet inte exakt om det gällde grejerna men jag kommer ihåg att det står vad "programmet har kraschat"-rutan kan bero på.
 
Sv: Problem med sims 2

Tack alla för svaren.
Det visade sig att det var något "fel" med några av prylarna.
Jag plockade bort dem och sen funkade allt fin fint igen.
Det tog ju dock en stund att ta reda på vilka som orsakade problemet :D
 
Sv: Problem med sims 2

Ja, det var just det jag skulle föreslå.

Ibland är det fel på någon av "downloadsen" och då kraschar programmet. Har man laddat ner flera kan det vara lite bökigt att lista ut precis vilket som är trasigt, men till Sims 1 fanns det ett program som letade rätt på den trasiga filen åt en. Man tycker ju att det borde finnas något liknande till Sims 2, men jag har inte sett nåt än.

Själv har jag närmare 960 downloads och har ännu inte nått taket, så man kan ha en hel del utan problem. :D
Det upptar närmare 290 MB på min stackars dator.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 417
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 531
Senast: Madalitso
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 438
Senast: Barbabelle
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 225
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp