H
hundar
Har stora problem vad gäller spår med min Tudor. Han spårar som en gud men han plockar inga pinnar. Spåret i sej är belöning för honom att fortsätta spåra. Han plockar pinnar när jag tar bort dom från spåret men inte i. Har alltså tränat pinn plock utanför spåret. Funkar bra men så fort jag lägger pinne i spåret så skiter han i dom.
Han tar inte ens belöningen i slutet av spåret utan fortsätter spåra spårläggarens spår efter spåret. Idag provade jag att lägga mini dummis i slutet som belöning (han älskar att apportera) men brydde sej inte om det heller. Inte ens när jag kastade dummisen.
Har tänkt köra apell o ev. lägre i höst men utan plock av pinnar så funkar det ju inte. I början så stannade han vid pinnarna o vände sej om men nu tuffar han bara på.
Vet att det finns duktigt spårfolk på Buke. Hjälp!!!!!
Han tar inte ens belöningen i slutet av spåret utan fortsätter spåra spårläggarens spår efter spåret. Idag provade jag att lägga mini dummis i slutet som belöning (han älskar att apportera) men brydde sej inte om det heller. Inte ens när jag kastade dummisen.
Har tänkt köra apell o ev. lägre i höst men utan plock av pinnar så funkar det ju inte. I början så stannade han vid pinnarna o vände sej om men nu tuffar han bara på.
Vet att det finns duktigt spårfolk på Buke. Hjälp!!!!!