Problem med stödhjulet!

Fibusen

Trådstartare
I går när vi skulle koppla av transporten så funkade inte stödhjulet som det skulle! Normalt så snurrar man ner,sen lär ju hjulet låsa sig på något sätt antar jag,men nu så när vi vevade så rullade/vek hjulet i väg och själva stången hade åkt ner i marken om vi vevat mer.

Jag antar som sagt att något spärr eller nått har släppt,har försökt att kolla,men vet inte vad jag ska leta efter!

Är ett cheval så hjulet behövs inte spärras,utan vevar man enda upp så spärrar det sig själv.

Någon som haft samma problem?

Sv: Problem med stödhjulet!

då var nog släpet för nära marken, kan bli så ibland i knälig terräng. Hjulet behöver minst 15 cm frigång innan mark för att låsanordningen ska lösa ut. Vår jeep har kulan lågt lågt ner, och på vintern när julen är 15 tum måste jag koppla av släpet vid en vattenpl eller håla...annars får jag inte av det. För o nackdelar med automatik

Sv: Problem med stödhjulet!

Har oxå ett cheval med samma "symptom";). Håller med om att det kan bli så när bilen är låg gentemot draget. Min blir dock så när det inte är tillräckligt smörjt. Där sitter en sprint vid hjulet på baksidan, smörj med 556 där. även uppe vid veven. Lycka till :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 867
Senast: QueenLilith
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·
Ridning Hej! Jag har en häst med en stor problematik ikring och en lång historia. När jag köpte honom 2004 var han rädd för ALLT, kunde ej ut... 2
Svar
32
· Visningar
6 579
Senast: Woffe
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är... 2 3
Svar
50
· Visningar
10 165
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka