Bukefalos 28 år!

Problem med studier... Behöver hjälp!

Sparrisen123

Trådstartare
Jag håller på att köra mig själv i skiten ordentligt här... Jag studerar, för tillfället på distans. När jag sökte distanskursen trodde jag att det skulle passa mig eftersom jag mot slutet av förra terminen knappt ens kunde ta mig till skolan på grund av ångest. Jag tänkte då att om jag skulle ta en kurs på distans och slippa åka dit, så skulle pluggandet vara en relativt enkel match.

Sen blev det krångel med kurser och med csn, vilket sköt fram alltihop och det blev inte klart att jag skulle plugga förrän i mitten/slutet på februari. Då fick jag också kursmaterialet för kursen. Det är ett par dokument, varav ett är en litteraturlista och ett är en lång lista över de moment som ska göras.

Nu när nästan hela terminen har gått har jag inte gjort ett dugg :crazy:
Jag förstår inte vad jag läser i litteraturen som ska läsas. Jag förstår inte vad jag ska göra och jag tappar bort mig bland alla uppgifter. Även om jag försöker fokusera på bara den första så kryper de andra uppgifterna också in på något sätt och stör så att jag inte kan koncentrera mig.
Jag har försökt med färgglada överstrykningspennor, anteckna medans jag läser etc. men det hjälper inte. Fem minuter efter jag läst en sida har jag glömt allt. Det tar också extremt lång tid för mig att läsa, jag läser normalt sett ganska snabbt men häromdagen satt jag i över en timme med 12 sidor (lättläst) text.

Nu har det blivit en ond cirkel, så att bara jag tänker på att försöka plugga så börjar koncentrationsbristen och sånt komma. Jag mår dåligt över att ha halkat efter så extremt, och när jag mår dåligt går pluggandet ännu sämre.

Är det någon som har något tips på vad jag ska göra? Jag behöver verkligen de här poängen, låg efter litegrann i vintras också och fixar jag inte detta får jag inte fortsatt studiebidrag + lån, och det behöver jag för att leva... Vilket såklart också ökar ångesten som gör allt ännu svårare...