Problem med USB-minne

sussisus

Trådstartare
Det har hänt något med mitt USB-minne (en JetFlash Transcend 4GB är det).
Jag sätter i minnet i en port, men det syns inte när jag går in på Dator eller Utforskaren.
Försöker kolla överallt, men minnet syns inte.
När jag sedan av ren vana ska göra en "Säker borttagning", ja då syns minnet i den rutan (men det är fortfarande osynligt där det borde vara synligt).

Vad är det som har hänt?
Och hur ska jag kunna få minnet synligt i Datorn/Utforskaren så att jag kan använda det jag har på minnet (har scannat in gamla fotografier)?
 
Sv: Problem med USB-minne

Jag har Vista.

Det "fåniga" är att jag fick tag i USB-minnet och kunde ladda över bilderna till datorn när jag satte det i den minneskortsläsare (som har USB-portar) som jag använder till kamerans minneskort. Annars är USB-minnet fortfarande osynligt.
 
Sv: Problem med USB-minne

Det där är jag inte säker på att jag förstod? minneskortläsare med usb-portar. :)har du provat att koppla den till en annan usb port ?har du kollat om du ser den i enhetshanteraren ? eller i diskhantering (högerklicka på dator---->hantera---->Diskhantering?
 
Sv: Problem med USB-minne

Jodå, det är en minneskortläsare som även har två USB-portar. Av märket Plexgear och inköpt på Kjell & Co för nån månad sedan.

Jag provade i två av datorns USB-portar och i två olika USB-hubar innan minneskortläsaren.
Och det var i enhetshanteraren jag inte såg USB-minnet, men jag ska kolla igen nu när jag kan komma åt minnet via minneskortläsaren. Förmodligen är det nog bara ett tillfälligt problem (hoppas jag, för jag vill inte hålla på att köpa USB-minnen för jag har många bilder kvar att scanna).
 
Sv: Problem med USB-minne

är det en intern minneskortläsare eller extern?vet flera som haft stora problem med sina interna usb portar efter att dom installerat en minneskortläsare.
 
Sv: Problem med USB-minne

Det är en extern, som pluggas in i datorn via USB (det mesta jag har till datorn - som är bärbar - är via USB-kontakter).
Dock har jag inte installerat några maskiner/grejer på datorn på sista tiden som kan störa (vad jag vet i alla fall).
Och jag har inte laddat ner något från nätet (är väldigt restriktiv med det).

Däremot kanske USB-minnet inte gillar min externa hårddisk (en LaCie på 1TB)?
På LaCien har jag alla mina digitalbilder och andra bilder jag scannat in under åren, igår försökte jag föra över bilderna i USB-minnet till LaCien och det var då jag inte kunde hitta USB-minnet i Datorn/Utforskaren/Enhetshanteraren.
 
Sv: Problem med USB-minne

lättaste sättet är att koppla ur allt annat och testa då ser du vad det är som stör den,ta en sak i taget att den inte ska tåla en extern hårddisk låter ju märkligt men samtidigt kan ju usb portarna bete sig lite hur som helst men det kan ju också bero på resten av datorn nätdel osv om det är en stationär vill säga. men gör det testa dra ur en sak i taget o kolla om det är nåt som slår ut ditt usb minne så har du ju uteslutit det iaf. Lycka till :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 883
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 708
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 105
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 610
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp