mysko

Trådstartare
med min CD-skiva från Extrafilm!
När jag får upp bilderna på datorn så är de i regnbågens alla färger :mad: hur gör jag för att få dem riktiga :confused:
Jag antar att man ska ställa in något någonstans men var???
 
Det verkar konstigt. Jag antar att det är en skiva med foton?

Vad har du för bildprogram?
Testa att öka antalet färger på bildskärmen. (<- dumt och ologiskt, men vem vet? ;))
 
Jag sätter bara i skivan så kommer extrafilms sida upp och där ligger bilderna.

Öka färgerna :eek: det kan ju inte bli mer färg på korten :D alltså bilderna är knappt synbara enast en massa färger och konturer av vad jag fotat :mad:
Var ändrar jag färgen???
 
När programmet autostartar så stänger du ner det.
Gå in via utforskaren och öppna upp bilderna i stället.
De ligger i mappar som heter: Small,medium och large.
Dubbelklicka på mapparna så förhoppningsvis så ser du bilderna i normalt antal färger.
 
Öka färgerna :eek: det kan ju inte bli mer färg på korten :D alltså bilderna är knappt synbara enast en massa färger och konturer av vad jag fotat :mad:
Var ändrar jag färgen???

Jag menade på din dator, i egenskaper på bildskärmen, men jag har svårt att tro att det är felet. Det är nog snarare som personen ovan sa, något i fotoprogramvaran som du kan kringå genom att leta rätt på bilderna manuellt.
 
Det finns inget som heter mappar där :eek:

En annan fråga oxå :o om jag öppnar upp Cookies så ligger det en massa där ( det står textdokument & anyuser på dessa)kan jag ta bort dessa eller ska dom vara kvar???
 
har du gjort så här: öppna utforskaren ('win-knappen'+'e'), klicka på den enhet som är cd-spelaren du stoppade skivan i. vad finns där? inget som heter 'small', 'medium' och 'large' där? vad finns där i så fall? svårt att hjälpa dig om du inte beskriver vad som händer.

/moiran - ingen tankeläsare
 
Använd ett bildvisningsprogram och öppna bilderna på CD:n inifrån programmet. Jag kan t ex rekommendera gratisprogrammet IrfanView.
 
Nu har jag fått hjälp av Extra Film :D
Så här skulle man göra
Gå in under start
klicka in under kontrollpanelen och ta upp bildskärm och klicka på inställningar och där ändra från color 256 till high color 16bit så blev datorn som ny och även bilderna :D :D :D
Det är alltid kul att lära sig något nytt :banana:
 
Du är duktig du :D men tyvärr fattade jag inte så mycket av det du skrev :o Extra film skrev så utföööörligt att det gick inte att göra fel men när jag nu läser vad du skrev så fattar jag :o

tack iaf
:bow: :bow: :bow:
 
Jo, om jag hade trott att du kört i 256 färger hade jag förklarat det utförligare, men det kändes bara så långsökt. :)
 
Jag tyckte åxå det verkade långsökt, men hade hon förklarat att alla bilderna i datorn såg konstiga ut så hade det varit lättare att begripa...Men nu lät det som om det bara var bilderna det var fel på...

Mysko> En eloge till Extra film som hjälpte dig!!!
 
Nej färgerna på datorn var INTE konstiga men jag märkte skillnad på en del ställen att färgen fått en annan nyans :D hade det varit allt så hade jag skrivit det "jag lovar"
Ja det var inte dåligt att dom la ner så mycket hjälp på mig men jag har tackat dom oxå :D :D
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Scannade papper KU25 jag fick från Wolksvagen för mitt billån. Försöker lägga in den i deklarationen, men får felmeddelande "Kontrollera...
Svar
7
· Visningar
356
Relationer Jag har haft några vänner genom åren som ägnar sig åt att ställa in, avboka eller omboka träffar, ibland med kort varsel. Jag funderar...
14 15 16
Svar
313
· Visningar
10 876
Senast: Saeta
·
Tjatter Spinoff på trådarna och förlovnings- och vigselringar och om att bära släktingars ringar. Vad är era mest känslomässigt värdefulla...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 504
Senast: _Zacke_
·
Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
2 730
Senast: Badtz Maru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp