Program i ISO-fil?

Bansan

Trådstartare
Säkert en asdum fråga men... Om jag har ett program som ligger som ISO-fil och jag vill använda det, alltså installera det... HUR gör jag då? Klickar jag på filen så öppnar ju Nero automatiskt brännarprogrammet... Måste jag göra om formatet och hur gör jag det?
 
Sv: Program i ISO-fil?

antingen använder du Deamon Tools till filen, eller så bränner du ner det på en skiva och installerar från cd:n sen :)
 
Sv: Program i ISO-fil?

antingen använder du Deamon Tools till filen, eller så bränner du ner det på en skiva och installerar från cd:n sen :)

Jag har kört ut det på skiva... Mennär jag stoppar i skivan & klickar på filen så öppnas bara Neros brännarprogram :crazy:

Deamon vadå? :confused:
 
Sv: Program i ISO-fil?

ok.. alltså, det finns ett program som heter Deamon Tools och med hjälp av det kan du öppna filen :)
 
Sv: Program i ISO-fil?

jaa just det! precis som A_K_N säger så måste man bränna ner det som en image-fil!
 
Sv: Program i ISO-fil?

jaa just det! precis som A_K_N säger så måste man bränna ner det som en image-fil!

Har jag ju gjort? :crazy: När jag sen på skivan klickar på den så öppnas den fortfarande i Nero & då står det Burn Image lixom det gjorde när jag brände från datorn till skivan :o
 
Sv: Program i ISO-fil?

Så här gör jag med Nero version 7

Först startar du Nero.

Sedan växlar du över till Nero Burning ROM

Det öppnas ett fönster där det står Ny kompilering
I en flik högstt upp till vänster väljer du CD eller DVD

Sedan väljer du fliken ISO

När du är där trycker du knappen Öppna och letar rätt på din ISO-fil

Vidare ok och bränn.

Ska fungera.


(heter filen Img så kan det krångla. Då är det bara att döpa om fil-ändelsen till Iso och sen fungerar det galant)
AM
 
Sv: Program i ISO-fil?

Så här gör jag med Nero version 7

Först startar du Nero.

Sedan växlar du över till Nero Burning ROM

Det öppnas ett fönster där det står Ny kompilering
I en flik högstt upp till vänster väljer du CD eller DVD

Sedan väljer du fliken ISO

När du är där trycker du knappen Öppna och letar rätt på din ISO-fil

Vidare ok och bränn.

Ska fungera.

AM


*testar detta*
 
Sv: Program i ISO-fil?

Så här gör jag med Nero version 7

Först startar du Nero.

Sedan växlar du över till Nero Burning ROM

Det öppnas ett fönster där det står Ny kompilering
I en flik högstt upp till vänster väljer du CD eller DVD

Sedan väljer du fliken ISO

När du är där trycker du knappen Öppna och letar rätt på din ISO-fil

Vidare ok och bränn.

Ska fungera.


(heter filen Img så kan det krångla. Då är det bara att döpa om fil-ändelsen till Iso och sen fungerar det galant)
AM

taaack :bow:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
873
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
301
Senast: Myrten
·
Tjatter Kära Buke! Finns det någon vänlig själ här som eventuellt kan hjälpa mig med en uppgift i skolan. Kursen är webbutveckling 1, så...
Svar
4
· Visningar
557
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
220
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp