Bukefalos 28 år!

Programridning på teorilektionen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är något vi brukar göra i vår grupp på teorin då och då. Att dela gruppen i två och rida programridning.

I torsdags var det min halva av gruppens tur att rida och den andra halvans att bedömma.

Fick först höra rykten om att jag var uppsatt på Lilla Zetra, men det hade ändrats tills jag kom till stallet pga av en av de andra storhästarna fått kolik så de fick stuva om lite i grupperna.

Istället var jag uppsatt på Amigo, stallets 23årige vita "stallion"
Min intruktör sa att jag och A kunde byta om att rida Mistel, men jag kände att det kunde vara kul rida Amigo igen.

Jag försökte för 7-8 år sen tävla sagda Amigo på ett par gånger i klubbdressyrer. Det slutade med katastrof, där vi travade oss igenom galopprogrammet (i en visserligen tjusig trav) :rofl:

Hade väl inga stora förhoppningar för lektionen då vi skulle rida LB1 och Amigo har svårt för att gå 20 meters volter i galopp än mindre 15. Men han har en superb skritt och fin trav, så jag sa att jag får väl sitta och säga "galopp" i värsta fall.

Pålle kändes pigg och glad när jag red fram, ett bra tecken. Han talar ganska väl om vilket humör han är på nämligen.

Tog några galoppfattningar, dom satt och rätt galopp blev det också.
Nu kom tävlings :devil: fram i mig, här skulle ridas.
Och red gjorde vi, förutom en felfattning satt hela LB1 med galopp och allt.
Även om både han och jag var så trötta efter de låååååånga 4,5 minutrarna att vi inte kom hela vägen fram till punkten för avslutningshalten :rofl:

Det kändes som Amigo tyckte det var kul för han hade öronen framåt hela tiden. Jag tyckte det var kul att kanske för sista gången få sitta på min vita springare och få visa vilken duktig häst han är.

137.jpg
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Den häst jag hade velat ha på dagens lektion hade fått skavsår så jag fick byta till en annan häst. Det blev en fuxfröken som också var...
Svar
0
· Visningar
1 131
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Äntligen är veckan slut igen. Det har varit en rätt intensiv vecka. I tisdags red jag vita ponnyn, i onsdags red jag ridlektion på brun...
Svar
9
· Visningar
1 205
Senast: mandalaki
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I fredags kväll åkte jag för att rida Aprilia men när jag kom dit visade ägaren att hon slagit sig, och hade ett ganska stort skrapsår...
Svar
0
· Visningar
801
Senast: mooi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok För en och en halv vecka sedan ungefär fick jag ett sms från en vän (ängel?) jag inte haft så mycket kontakt med på länge. Livet har...
Svar
15
· Visningar
1 379
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Växtnäring
  • Stänger du toalettlocket?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Älgflugor
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp