Projekt 2018

Vi har varit i kontakt med en grävkille som verkar ha tid för oss, när han har tid vet jag dock inte. Jag gissar att det tar ett tag för oss att bygga och skulle helst vara klar innan vintern men om det tar för lång tid får vi göra det provisoriskt så de iallafall kan vara i hundgården.

I slutet av veckan påstod rörmokaren att han skulle komma, när han varit här kan vi lägga golv i tvättstugan, så nästan klart där! :)
 
Letar handtag till köksskåpen och sliter mitt hår :arghh: jag hittar inte något jag vill ha till 100% :crazy:

Jag vill inte börja flytta över allt till de nya skåpen innan handtagen är på plats för det är så svåröppnat utan dom :p
 
Tjoho, hundgårdarna är klara :love:
Det är fortfarande lite kvar att göra inne i hundhuset, men nu är det fullt beboeligt för dem :D Vi ska göra iordning "land" med singel utanför stockarna också, dels för att stötta upp byggtimret men även för att det ska se lite vettigare ut. Har klickat hem en övervakningskamera också, så jag kan ha koll på vad de gör om dagarna :angel:
33630317_180430502655504_3130825567289475072_n.jpg
 
Tjoho, hundgårdarna är klara :love:
Det är fortfarande lite kvar att göra inne i hundhuset, men nu är det fullt beboeligt för dem :D Vi ska göra iordning "land" med singel utanför stockarna också, dels för att stötta upp byggtimret men även för att det ska se lite vettigare ut. Har klickat hem en övervakningskamera också, så jag kan ha koll på vad de gör om dagarna :angel:
33630317_180430502655504_3130825567289475072_n.jpg
Och ingen av dom kommer hoppa över staketet med hjälp av "liggborden" ? :nailbiting:
 
Och ingen av dom kommer hoppa över staketet med hjälp av "liggborden" ? :nailbiting:

De har, pepparpeppar, inte gjort det ur de gamla hundgårdarna som är byggda på samma sätt :D
Planen är att lägga nät över, men så långt har vi inte kommit ännu :)
Den som möjligtvis skulle kunna göra det är Floyd, men han hoppar än så länge bara över saker för att komma till mig, så är inte jag där är det förhoppningsvis lugnt.
 
Jaha, då har jag ruinerat mig på skåphandtag O_o
Hittade några till slut som ser fina ut på bild iallafall... :nailbiting:

Sliter nu mitt hår för att fronten till nya diskmaskinen inte är kompatibel :arghh::arghh::arghh:

Det här är både första och sista gången som jag renoverar ett kök :cautious:
 
Jaha, då har jag ruinerat mig på skåphandtag O_o
Hittade några till slut som ser fina ut på bild iallafall... :nailbiting:

Sliter nu mitt hår för att fronten till nya diskmaskinen inte är kompatibel :arghh::arghh::arghh:

Det här är både första och sista gången som jag renoverar ett kök :cautious:

Jag har börjat titta på skåphandtag för att pimpa köket utan att ruinera mig på att göra om helt... har konstaterat att jag som alltid har för dyr smak vad gäller handtagen. Alla jag tycker är snygga är svindyra :meh:
 
Igår när vi hade ledig dag gjorde vi ett ryck med gaveln på utbygget så nu är den igenspikad sånär som på två brädor som måste delas lite för att passa :) Så jäkla gött! Det var det sista stora att göra, nu är det bara småpyssel kvar som vi satsar på att få klart nästa vecka. Behöver nog köpa lite med virke också. Denna helgen är vi ändå bortresta så det känns bra att få klart sista väggen innan vi åker.
 
Jag tycker det är fint att folk vet vilka projekt dom har framför sig. Vi snubblar över nya hela tiden! :rofl: sambon hittade en väderkvarn på 180cm som renoveras, ska monteras på en stor sten han hämtat(vikt över 1 ton) och så har jag gjort en rabatt runt stenen.

Sen har vi fjorton andra projekt på gång. :rofl: växthuset tar sig!
 
Idag blev muraren klar med sitt jobb. Nu är det bara mitt kvar - målningen :)
I helgen roade vi oss med uppsättning av ny spiskåpa till hällen och att skruva skåpstommar. Snart så :angel:
@tanten Så här blev det till slut. Kakel på väggen och en svart klinker runt spisen ;)
Wow!!
Jag måste komma och inspektera :D
 
Wow!!
Jag måste komma och inspektera :D
Absolut! Du är så välkommen :up:

Men troligen får målningen vänta en liten stund till... resten av köket håller på att komma på plats, idag bar vi ut bänkdiskmaskinen för maken kopplade in den nya diskmaskinen :up:
Sen måste jag invänta en kille som renoverar och sprutlackar, 4 st av de gamla skåpdörrarna ska återanvändas pga udda mått ;)
 
Jag fattar inte att det går så himla långsamt med allt. Vi får göra om tidplanerna hela tiden. Tanken var att göra köket i sommar men vi är inte redo för det så vi målar om huset istället. Fast jag vet inte om vi hinner det heller. Vi har ju två småbarn (0 och 3 år) så bara en av oss kan jobba, om vi inte har barnvakt. Och nästa år vill vi nog göra altanen. Så köket får nog vänta två år. Vi borde göra altanen i år för den är inte barnsäker, men hinner vi inte så hinner vi inte :meh:

Vi har i alla fall till slut fått upp våra garderober (förutom dörr och täcksida som ännu inte kommit upp). Det var på tiden, vi rev ut de gamla garderoberna kring jul. Det blev bra nu till slut men jag kan verkligen inte rekommendera Kvik.
 
:meh:
Hantverkare har varit här två gånger och borrat i väggarna, för friskluftsventilerna vi saknat.

Tror ni de är färdiga?

:meh:

HUR KAN MAN VARA SÅ DÅLIGT FÖRBEREDD?!? De har saknat rätt borrhuvud, stege, förlängningssladd och grovis. Ok att de inte lyssnade när vi sa att det ligger putsad fasad bakom träväggen...men KOM IGEN! Hur kan man INTE ta med sig stege andra gången man åker ut och ska sätta ventilerna på plats på övervåningen?!? :banghead:

"Vi kommer tillbaka en kväll i veckan." Det lär ju inte hända imorn. Sen är veckan slut. O_o
 

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Har ni några spännande projekt planerade år 2017? Berätta isåfall! Planen för vårt hus ser i nuläget ut såhär: 1. Fiberanslutning. 2...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
60 787
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Jag och sambon letar hus, fram tills nu inte speciellt seriöst emn nu har vi hittat huset som vi vill ha :love: Eller kanske ska säga...
Svar
5
· Visningar
4 360
Senast: Sar
·
Hemmet Vi har ett sött litet hus från 1963 i en liten ort i NV Skåne, hyggligt nära några större städer på gränsen till maxavstånd för att...
2
Svar
32
· Visningar
3 419
Senast: Lupin
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
1 954
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp