Projekt bostadscontainer.

Nu har projekt "yta" börjat, spackling kan vara rätt avkopplande det också och jag kör med ett gipsbruk från Ardex i pulverform som varken krymper, spricker eller sjunker så det behövs bara ett drag utanpå glasfiberremsan och så, vräk på, dra av,,,,,,klart! :up:

Det är det fina med proffsprodukter att efter en viss inlärning så kan dom "misshandlas" och det blir bra ändå. Sa jag att bruket kan målas 45 minuter efter att man spacklat klart även om man lagt det 6 cm tjockt? :DVisa bifogad fil 26219
 
Nu har projekt "yta" börjat, spackling kan vara rätt avkopplande det också och jag kör med ett gipsbruk från Ardex i pulverform som varken krymper, spricker eller sjunker så det behövs bara ett drag utanpå glasfiberremsan och så, vräk på, dra av,,,,,,klart! :up:

Det är det fina med proffsprodukter att efter en viss inlärning så kan dom "misshandlas" och det blir bra ändå. Sa jag att bruket kan målas 45 minuter efter att man spacklat klart även om man lagt det 6 cm tjockt? :DVisa bifogad fil 26219
Låter som samma sort jag har hemma i säckar, fast från en annan tillverkare.
 
Det är skitbra, framförallt att man kan lägga på tjockt och att det inte krymper. :up:
Ja den vanliga arbetsgången med vanligt spackel tar ju evigheter annars och här behövs ju inget finspackel efteråt, det blir ju slätt som en barnrumpa direkt. :up:
Sen kan man ju göra pizzeria / porrklubbsväggar av det också om man vill. :D
 
Så var mattan i dusch och toan på plats och svetsad. Den här mattan var inget kul att lägga för bångstyrig och hopplös var bara förnamnet och utan en mattsvets hade det aldrig gått att få den på plats ens. Värme, värme och ännu mera värme behövdes men nu är det klart!Visa bifogad fil 26327
 
Nu har projekt "yta" börjat, spackling kan vara rätt avkopplande det också och jag kör med ett gipsbruk från Ardex i pulverform som varken krymper, spricker eller sjunker så det behövs bara ett drag utanpå glasfiberremsan och så, vräk på, dra av,,,,,,klart! :up:

Det är det fina med proffsprodukter att efter en viss inlärning så kan dom "misshandlas" och det blir bra ändå. Sa jag att bruket kan målas 45 minuter efter att man spacklat klart även om man lagt det 6 cm tjockt? :DVisa bifogad fil 26219


Varför har jag inte vetat om att det finns sådant spackel?
Men nu vet jag😃
 
Varför har jag inte vetat om att det finns sådant spackel?
Men nu vet jag😃
Beteckningen på det jag har är Ardex 828, en säck på 12,5 kilo kostar nästan 500:- men det gör annat kvalitetsspackel som är färdigblandat också och jag ser inte vitsen med att köpa vatten och släpa hem och dessutom så håller ju pulvret "i evighet" om man förvarar det som blev över i en tät ytterförpackning så det inte kan ta fukt. Jag väger bruk och vatten, 1kg pulver till 500 gram vatten blir bra basblandning och vill man ha det lösare så är det bara att ta lite mer vatten, man lär sig snabbt vad som funkar. Med facit i hand så får man mycket för pengarna. :up:
 
Beteckningen på det jag har är Ardex 828, en säck på 12,5 kilo kostar nästan 500:- men det gör annat kvalitetsspackel som är färdigblandat också och jag ser inte vitsen med att köpa vatten och släpa hem och dessutom så håller ju pulvret "i evighet" om man förvarar det som blev över i en tät ytterförpackning så det inte kan ta fukt. Jag väger bruk och vatten, 1kg pulver till 500 gram vatten blir bra basblandning och vill man ha det lösare så är det bara att ta lite mer vatten, man lär sig snabbt vad som funkar. Med facit i hand så får man mycket för pengarna. :up:

Tack!
Ska memorera😃
 
26906

https://www.expressen.se/leva-och-b...mas-har-byggt-sveriges-forsta-containervilla/
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp