Promenader med valp

Sv: Promenader med valp

När min lilla hund var valp så var hon otroligt aktiv, blandra mellan papillion/vavva/griffon.

I början gick vi korta promenader endast på gården men jag märkte snabbt att hon behövde mer, men för att inte trötta ut henne allt för mkt så bärde jag henne med jämna mellan rum en sträcka, de är små och därav väger inte så mkt.

Hon är nu 1 år och jag har aldrig märkt att hon tagit skada, hon har i tidig ålder börjat gå långa promenader och hon är den av alla de hundar vi umgås med som springer mest, och samtidigt har dne mesta orken.

Nu när din är så liten kan du ta det försiktigt men vill du gå längre så kanske lyfta upp ibland kan vara ett bra alternativ.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
729
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 947
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej, Vi har fick för 2 veckor sedan hem vår alldeles perfekt lilla Samojed tjej (hon är 10 veckor nu) och mycket går super bra men det...
2
Svar
38
· Visningar
4 320
Senast: Smulu
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 061
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp