Promenera från centralstationen till stadsarkivet - går det?

bettysmatte

Trådstartare
Eventuellt kommer jag att ta tåg till Stockholm för besök på stadsarkivet. Det är väl enligt karta en 4-500 meter mellan platserna, så det är ju inga problem att gå - avståndsmässigt. Men går det? På vissa ställen kan man ju inte komma fram till fots. Tunnelbanan kan man ta, men då ser det ut som om man hamnar ungefär 500 meter ifrån stadsarkivet på ett annat håll. Någon som har koll på om det är promenadvänligt i området?? Det var så länge sedan jag besökte Stockholm så jag minns inte....

Du kan promenera utan problem, gå upp mot Waterfront hotell/klarabergsviadukten så är det väl bara strax efter bron på kungsholmssidan.

Eventuellt kommer jag att ta tåg till Stockholm för besök på stadsarkivet. Det är väl enligt karta en 4-500 meter mellan platserna, så det är ju inga problem att gå - avståndsmässigt. Men går det? På vissa ställen kan man ju inte komma fram till fots. Tunnelbanan kan man ta, men då ser det ut som om man hamnar ungefär 500 meter ifrån stadsarkivet på ett annat håll. Någon som har koll på om det är promenadvänligt i området?? Det var så länge sedan jag besökte Stockholm så jag minns inte....
Inga problem, det är trottoar längs Klarabergsviadukten. :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 062
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
17 034
Senast: Juli0a
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 666
Senast: QueenLilith
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka