Proteinchock av mat

ja samma häst fick proteinchock i våras av betet och kan bara gå på bete som är låga värden i (magert)
 
2 timmar(som krävs för att hästen ska känna sig mätt)
Var har du hittat den uppgiften?

Hästar med fri tillgång äter i 45-90 min, alltså max 1½ timma, och har därefter uppehåll, dock max 4 timmar.
 
Läs hästfynd nr 9 så får du läsa.
Och nej en häst äter i det fria ca 18-20 timmar om dygnet(ca 60 kilo gräs om dagen) dom äter i ca 2 timmar sedan är det dags för röraklockan att ticka och sedan sovaklockan fr att sedan gå över till ätarklockan igen och så går dagen och året för en häst=)
jag har gjort en studie om detta satt ute 24 timmar om dygnet och studerade hästars ät beteende elle rjga och några kopmisar så vi hade olika pass så andra kunde sova=)

Och dom äter MINST 2 timamr i stöten och det var 10 hästar i hagen
 
Läs FAKTABÖCKER och riktiga forskningar istället för artiklar av "lekmän".

Det finns studier gjorda på hästens ät- och levnadsmönster baserade på ett mycket stort antal hästar och under mycket lång tid (månader...), så ditt enda dygn (för du var väl inte vaken flera dygn i sträck? Flera veckor kanske?) väger ganska lätt.
 
De tre som går här är nog anorektiska och ägnar sig åt självsvält hela bunten.

De står SÄLLAN och äter två timmar i sträck. Äter de EN timme så är det länge. Oftast äter de ca 45 minuter, gör sedan något annat (vilar, leker, går till badkaret och dricker, letar grässtrån, plockar äpplen, knaprar bark eller står och endera vilar eller studerar vad som händer i byn. Sen återkommer de till maten och proceudren upprepas. Dag ut och dag in =))
 
Gallor kan man få av plötsliga foderbyten så det behöver inte vara höet i sig som det är fel på. Håller dessutom med ovan talare att det finns inget tillstånd i världen som är akut i 6 månader. No way.
Chock är för mig ett tillstånd där kroppen reagerar mot tex ett allergen. Hästen får blodtrycksfall, hjärtat tappar volym att jobba med osv. Det överlever man inte i 6 månader i ett akuttillstånd. Tro mig.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
642
Senast: Anna-Bella
·
Hemmet Kan nån som vet saker förklara för mig varför det är så farligt att "frysa om" mat som varit tinad och t ex stått i kylen en liten...
Svar
6
· Visningar
768
Senast: sjoberga
·
Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp från er som kan räkna eftersom min hjärna inte klarar av matematik. I år har vi fått två skördar som är så...
2
Svar
21
· Visningar
1 214
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 314
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp