P
Pantalon
Allroundsadeln ligger i bakvikt, troligen för smal men fungerar nu hjälpligt med fårskinnspad under.
Det kommer ju inte vara hållbart föralltid så jag ska börja spana efter en ny så smått.
När jag väl har fått hem en/ett par att prova så kan jag ringa efter hjälp av en mer erfaren sadelmänniska för att kolla om de ligger rätt men...
Hjälp mig leta reda på en sadel steg för steg!
Jag vill hitta en begagnad då jag inbillar mig att man kan få tag på bättre sadlar då än om man köper en ny för samma "låga" pris. Rätt eller fel?
Jag vet att han behöver en som är vid för det är en rejäl kille jag har att göra med.
Hur gör man för att ta reda på måtten (typ 17" m.fl.)
Vad ska jag mer tänka på?
Har aldrig behövt leta reda på en sadel själv tidigare
och puh...
Det kommer ju inte vara hållbart föralltid så jag ska börja spana efter en ny så smått.
När jag väl har fått hem en/ett par att prova så kan jag ringa efter hjälp av en mer erfaren sadelmänniska för att kolla om de ligger rätt men...
Hjälp mig leta reda på en sadel steg för steg!
Jag vill hitta en begagnad då jag inbillar mig att man kan få tag på bättre sadlar då än om man köper en ny för samma "låga" pris. Rätt eller fel?
Jag vet att han behöver en som är vid för det är en rejäl kille jag har att göra med.
Hur gör man för att ta reda på måtten (typ 17" m.fl.)
Vad ska jag mer tänka på?
Har aldrig behövt leta reda på en sadel själv tidigare