Provat Crown Jessica och Spalding Britannica

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jjeg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 61
  • Visningar Visningar 4 953
Sv: Provat Crown Jessica och Spalding Britannica

Diabolical_Kitten skrev:
Jag provade dom bara på hästen ;) Det var inte lönt att rida i någon, det var ju bara Albionen som passade, och den är för liten för mig (17").

Ja, det finns en Spalding ÅF i Laholm (www.sadel.se), där har jag lånat de flesta sadlar ifrån. Hon ger bra service. Köpte min Globus från henne. Hon har bra priser på sadlar med...

Shit... Att du inte dör av kylan :crazy: Jag höll på att frysa ihjäl igår när det var -5..... :o
Man vänjer sig...fast man har ju kläder kan jag lova...Man nästan vaggar fram när man ska till stallet :rofl:
har haft lite kontakt med henne....får väl kontakta henne igen om det inte går vägen med fb och kn...

Är det en vid eller normal-mot vid??Den jag hade hem var ju wide men mer som en wide mot x-wide...
Har ju måttat alla sadlar jag haft hem ...har alla papper i stallet men om jag kommer ihåg rätt så var denna spalding ca 32 mellan bombenen....

Senast ändrad av en moderator:

okey...Hur gick det för systeryster;) Blev det någon av sadlarna?

Nej, Harry Dabbs var den enda som ens låg bra på stallgången, men hästen bara körde upp huvudet i galoppen. Men hon har fått bulor av sin gamla sadel, så jag tycker inte att hon ska alls förrän dom är borta. (jag hade inte sett dpom innan vi åkte och hämtade sadalrna, men hästen vek sig helt så fort man la handen på ryggen)

Det låter inte bra...min står för tillfället när det är så kallt, vilket är bra med tanke på att hon ömmade så mycket....

Diabolical_Kitten skrev:
Nej, Harry Dabbs var den enda som ens låg bra på stallgången, men hästen bara körde upp huvudet i galoppen. Men hon har fått bulor av sin gamla sadel, så jag tycker inte att hon ska alls förrän dom är borta. (jag hade inte sett dpom innan vi åkte och hämtade sadalrna, men hästen vek sig helt så fort man la handen på ryggen)
Har du provat top reiter sadlar nån gång...

jag har en crown jessica den bredaste men den sitter tyvärr itne bra på pållen...håller helt med ! sadeln är helt undrebar att rida i!!!

Nej jag bara funderade....håller på och kollar lite bomlösa sadlar till inhysingen...islänningen då dom nu insett att det inte är någon ide´med prestigen...Dom ska sälja den.:) Funderar mest på när hästen är så´ååå bred och såååå svank vad som kan tänkas.....

Men bomlös...går det till en sådan rygg..

Vet ej om det är kapade paneler på den. Hur ser man det ?
Min är mjuk och go' att sitta i och pållan är fortfarande nöjd.
Lustigt att det kan skilja så på mjukheten ... Min är ca 1 år gammal.
Såg att det fanns en här i Laholm till salu för någon vecka sen (här i annonserna) men kommer inte ihåg storlek.
Lycka till
mvh Madeleine

Rosenlund skrev:
Vet ej om det är kapade paneler på den. Hur ser man det ?
Min är mjuk och go' att sitta i och pållan är fortfarande nöjd.
Lustigt att det kan skilja så på mjukheten ... Min är ca 1 år gammal.
Såg att det fanns en här i Laholm till salu för någon vecka sen (här i annonserna) men kommer inte ihåg storlek.
Lycka till
mvh Madeleine
Här finns lite bilder på kortare paneler...detta är spaldingen jag hade hem... Har markerat med färg på första bilden http://photobucket.com/albums/a305/jjeg/Spalding Britannica motx-vid 18/?sc=1&multi=2

Det är det jag ska försöka hjälpa dom med....

Jo egentligen...Du får ett PM

Liknande trådar

Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 505
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Jag har en ny häst, och ingen av sadlarna i sadelkammaren ligger förstås riktigt bra... Har provat följande: Passier PS Baum -... 2
Svar
35
· Visningar
11 757
Senast: Equilina
·
Utrustning Är min häst missformad eller? Efter endel testande så har jag nu kommit fram till att magplattegjorden (Prestige A8... 2
Svar
21
· Visningar
2 473
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel till min häst. Det ska gärna vara en 18" sadel och i nuläget vill jag helst inte lägga mer en ca 10 000...
Svar
17
· Visningar
2 475
Senast: fiaskrutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka